آفتاب
سید احمد خاتمی:

وظیفه عالمان شیعه مرزبانی از اعتقادات، اخلاق و نظام سیاسی است

وظیفه عالمان شیعه مرزبانی از اعتقادات، اخلاق و نظام سیاسی است

در مورد منحرفان سیاسی آنها تا زمانی که دست به سلاح نبرند، آزاد هستند اما نظام نمی‌تواند به بهانه آزادی به شبهه‌افکنان اجازه اظهارنظر بدهد. اگر کسی سوال دارد بپرسد، در جلسات تخصصی سوال و شبهه مطرح شود و جواب داده شود.

یک عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وظیفه عالمان شیعه مرزبانی از اعتقادات، اخلاق و نظام سیاسی است. 

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در دهمین همایش سراسری روحانیون ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه "حتی در سیره امیرالمومنین(ع) هم اینطور نبوده که امام منحرفان فرهنگی را آزاد بگذارند"، تاکید کرد: البته در مورد منحرفان سیاسی آنها تا زمانی که دست به سلاح نبرند، آزاد هستند اما نظام نمی‌تواند به بهانه آزادی به شبهه‌افکنان اجازه اظهارنظر بدهد. اگر کسی سوال دارد بپرسد، در جلسات تخصصی سوال و شبهه مطرح شود و جواب داده شود.

وی در ادامه با طرح این پرسش که "جنگ نرم چیست و کجا را هدف قرار داده است؟" گفت: جنگ دو عرصه دارد در جنگ سخت تانک و توپ مطرح است، اما در جنگ نرم رسانه، سایت، روزنامه، کتاب، سینما، فیلم و جشنواره حرف اول را می‌زند. در جنگ سخت، تاثیرات مقطعی است، اما در جنگ نرم آرام آرام تشکیک در مبانی شروع می‌شود و به ضلالت می‌رسد.

سیداحمد خاتمی ویژگی سوم جنگ سخت را سر و صدای زیاد خواند و افزود: جنگ نرم سر و صدا ندارد و کارش نوشتن مقاله است. یک روز علیه مولا علی(ع) و یک بار درباره قصاص می‌نویسند و آن را حکم غیر انسانی می‌خوانند تا به تدریج قداست‌ها شکسته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حکم امام خمینی(ره) درباره سلمان رشدی، اظهار کرد: چرا امام فرمان قتل سلمان رشدی را صادر فرمودند؟ چون می‌دانستند این رمان نوعی آزمایش مسلمانان است و اگر جواب بدهد، فیلم‌ها علیه اسلام ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه "ما در جنگ نرم با کار فرهنگی مواجهیم"، خطاب به روحانیون خاطرنشان کرد: این جنگ تمام‌عیار است و کسی که می‌تواند مردم را در خصوص اهداف ناتوی فرهنگی آگاه کند، شما هستید. نباید شغل برای خودتان تعریف کنید، چراکه ما شاغل نیستیم بلکه وظیفه‌مند هستیم و لباس روحانیت، لباس سربازی دین است و در این راه هم مأیوس نمی‌شویم و هرقدر بتوانیم به تکلیف خود عمل می‌کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تبیین جنگ نرم از نگاه قرآن پرداخت و با بیان اینکه "آغازگر جنگ نرم از نگاه قرآن کریم، شیطان است"، گفت: دشمنی شیطان با آدم از راه جنگ نرم است و امروز هم شیاطین قسم می‌خورند که دنبال پیشرفت و حقوق بشر هستند، اما در واقع به دنبال شکستن اعتقادات ما هستند.

احمد خاتمی با بیان اینکه "منافقین به عنوان سردمداران جنگ نرم کارشان شبهه انداختن است"، اظهار کرد: البته شبهه می‌تواند معبر خوبی باشد، ولی توقفگاه بدی است و کار دشمن این است که شبهه لنگر بیندازد. ایجاد شبهه و تردید یکی از شگردهای دشمن است. در برخی زمان‌ها فضا را باز می‌ببیند بیشتر و در برخی زمان‌ها کمتر و اگر دشمن این کار را نکند، جای سوال دارد. وظیفه نظام این است که میدان به شبهه‌افکنان ندهد. لباس روحانیت، لباس سربازی دین است و ما روحانیون هرقدر می‌توانیم، باید در راه دین تلاش کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه "بداخلاقی در عرصه سیاسی، خانوادگی و اداری یکی از اهداف جنگ نرم دشمن است"، تصریح کرد: به همین جهت مقام معظم رهبری «سبک زندگی» را با همین هدف تبین کردند اما مشاهده می‌کنیم برخی مجلات و روزنامه‌های ما می‌خواهند با ابتذال‌نویسی مشتری پیدا کنند.

امام جمعه موقت تهران سومین نقطه شبهه‌افکنی را نظام سیاسی خواند و اظهار کرد: وقتی در یک نظام دینی رأس نظام زده شد، فرو ریختن دیگر اجزا کار سختی نخواهد بود. در این فضا وظیفه ما چیست؟ وظیفه عالمان شیعه مرزبانی از اعتقادات، اخلاق و نظام سیاسی است. به همین دلیل عرض کردم روحانیت شغل نیست.

انتهای پیام

کد N173129

وبگردی