آفتاب
کمالوندی در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد؛

معاون روس اتم در راه تهران/ مذاکره با روسیه برای ساخت نیروگاه جدید اتمی

معاون روس اتم در راه تهران/ مذاکره با روسیه برای ساخت نیروگاه جدید اتمی

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: «نیکولای اسپاسکی» معاون بین الملل رییس شرکت دولتی روس اتم فردا (سه شنبه) به منظور گفت و گو با مقامات ایران درباره ساخت نیروگاه جدید اتمی به تهران می آید.

«بهروز کمالوندی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: گفت وگو و مذاکره پیرامون ساخت نیروگاه جدید و همکاری ها دراین زمینه از جمله اهداف سفر این مقام روسی به تهران است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره مکان ساخت نیروگاه جدید هسته ای اظهار داشت: برنامه ما این است که تا چهارنیروگاه در بوشهر داشته باشیم؛ البته باید دید که بحث ها و همکاری ها چگونه پیش خواهد رفت.

کمالوندی اضافه کرد: هفته گذشته نیز «محمد احمدیان» معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی به منظور ابلاغ پیام دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی به مسکو سفر کرد و با سرگئی کرینکو رییس روس اتم دیدار کرد .

وی ادامه داد: در دیدار احمدیان و کرینکو ضمن تاکید بر ادامه همکاری های دو کشور در بخش انرژی صلح آمیز هسته ای بر تقویت و توسعه همکاری در این زمینه تاکید شد.

کمالوندی در پاسخ به این سوال که آیا با کشورهای دیگر نیز برای ساخت نیروگاه همکاری خواهیم داشت؟ گفت:همکاری با کشورهای دیگر به غیر از روسیه نیز برای ساخت نیروگاه اتمی دربرنامه های کاری ما قرار دارد که البته هنوز قطعی نشده است.

به گزارش ایرنا، ایران و روسیه همکاری گسترده ای در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای دارند که ساخت و تکمیل واحد نخست نیروگاه هسته ای بوشهر با ظرفیت تولید سالانه یک هزار مگاوات برق از جمله مصادیق آن است.

دو کشور همچنین در زمینه تولید و مبادله ایزوتوپ های پزشکی هسته ای با همدیگر همکاری دارند.

مقام های ارشد ایران و روس بارها بر ضرورت ادامه همکاری های هسته ای دو کشور تاکید کرده اند که تلاش برای ساخت واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر از آن جمله است.

سیام(4)9173**1572
کد N173076

وبگردی