آفتاب
امیر دادرس در مراسم دانش‌آموختگی ارتش:

ایجاد شکاف بین مذاهب اسلامی در کانون توجه دشمن قرار گرفته است

ایجاد شکاف بین مذاهب اسلامی در کانون توجه دشمن قرار گرفته است

همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده ارتش گفت:‌ اگر چه از عصر گذشته ایجاد شکاف در مذاهب اسلامی توسط دشمنان پیگیری می‌شده است، اما امروز به صورت بنیه اصلی توجه دشمن مورد استفاده قرار گرفته است.

دفاع > ارتش- همشهری آنلاین:
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت:‌ اگر چه از عصر گذشته ایجاد شکاف در مذاهب اسلامی توسط دشمنان پیگیری می‌شده است، اما امروز به صورت بنیه اصلی توجه دشمن مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، امیر دادرس معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم دانش‌آموختگی، دانش‌آموختگان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز صبح برگزار شد، با بیان اینکه امروز توفیق دارم در محضر سربازان آقا امام زمان (عج) و ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایران باشم، اظهار داشت: امیدواریم که با توجه به شروع ایام فاطمیه یگان‌های ارتش از این نورانیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) می‌فرمایند "خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و رهبری ما را عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه قرار داده است." آنچه امروز دنیای حاضر و جهان اسلام را آزار می‌دهد و آفت بزرگی در جهان اسلام است مصونیت نداشتن از تهدیدات و عدم برخورداری از نعمت داشتن رهبری مشروع است.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: امروز حرکات بسیار ایثارگرانه‌ای دنیای اسلام را به صورت موج انقلاب و موج دینی - اسلامی شاهد هستیم که نتیجه‌ای از آن عاید دنیای اسلام نشده است. بلکه حرکت پرهزینه‌ در کشورهای اسلامی نیز به لحاظ نداشتن ارتباط داشتن با یک رهبر مشروع و خلاء و فقدان هدایت عالمانه و مشروع در انحصار استکبار جهانی قرار گرفته‌ایم.

امیر دادرس افزود: موج نیروی انقلابی به خدمت دنیای قدرت در آمده است؛ دنیای قدرت برای خود مشروعیتی جهت حضور و ورود در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی قائل است و امروز شاهد ادبیات کنترل و ناظم جهانی هستیم. ما نیز قائل به ناظم و مصلح جهانی هستیم. دنیای زور دست‌نوشته‌های بشری را برای تسخیر جهان و مشروعیت دادن به توهمات شیطانی را جایگزین ناظم جهانی کرده است.

وی گفت: امروز به دلیل نداشتن رهبری مشروع نتوانسته‌ایم امت واحده‌ای باشیم. در حالی که جمعیت میلیاردی مسلمان‌ها بیشترین انرژی دنیا را در اختیار دارند اما نتوانسته‌اند به قدرت مناسب و حقوق مشروع خود دست پیدا کنند و اتفاقی که در کشورهای منطقه افتاده است توسط استکبار جهانی و دنیای زور مصادره شده است و در همه جا دخالت‌های دنیای استکبار به عنوان اقدامی جهت آزار رساندن به جهان شاهد هستیم.

شاهد تغییر شیوه در رفتار دشمن هستیم

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: استفاده نامشروع از واژه‌های انسانی امروز به عنوان ابزاری برای تحکیم مبانی ضد انسانی صورت می‌گیرد و ما امروز شاهد تغییر شیوه در رفتار دشمن هستیم. همچنین در دو دهه گذشته شاهد حضور سخت دنیای استکبار و آمریکایی‌ها در جهان اسلام بودیم. به واسطه ظهور ارزش‌های اسلامی و انسانی در رفتار مسلمانان منطقه و ایجاد حرکات عظیم انسانی برای مقابله با طاغوت امروزه سمت حرکت دشمنان ما میل به فضای نرم پیدا کرده است و بیشترین خسارت را در عرصه‌های نرم شاهد بودیم.

امیر دادرس اظهار داشت: اگر چه از عصر گذشته ایجاد شکاف در مذاهب اسلامی توسط دشمنان پیگیری می‌شده است، اما امروز به صورت بنیه اصلی توجه دشمن مورد استفاده قرار گرفته است. در خاطرات هانتر جاسوس انگلیسی که من آن را می‌خواندم اشاره شده است که بعد از پیدا کردن محمد بن عبدالوهاب و شخصیت‌سازی وی برای مقاصد استکباری از وی یک بار برای خراب کردن خانه کعبه، بار دیگر برای خراب کردن ضریح امام حسین (ع) و بار دیگر برای خراب کردن ضریح امام علی (ع) استفاده شد؛ امروز اقدامی که گروه ظاله وهابیت با مدیریت استکبار جهانی در منطقه انجام می‌دهند، تهدید و از بین بردن ارزش‌های تسنن و تشیع است و در این مسیر بیشترین خسارت‌ها و تلفات متوجه دنیای اسلام به خصوص اهل تسنن شده است. یعنی در سوریه، عراق و پاکستان و در تمام مناطقی که در این عرصه‌ها اغتشاش و تفرقه وجود دارد و به لحاظ نبود رهبر مشروع و واجد شرایط انسجام از جامعه و نظم اجتماعی مورد ستایش حضرت زهرا (س) گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مناطق رهبری یکپارچه که بتواند تفرقه را از بین ببرد گرفته شده است و امروز بیشترین خسارت را دنیای اسلام در عرصه نرم می‌دهد، نه در عرصه سخت‌افزاری و امروز رمز موفقیت ایران اسلامی این است که وفاق ملی و اتحاد و یکپارچگی خود را در سایه ارتشی اسلامی که متعلق به امام زمان (عج) است و باید برای رسیدن به آن از مسیر ولایت عبور کند، قرار داده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز خوشحال هستم که شما به عنوان یک نیروی جوان که وارد این ارزش‌های دینی هستید، این مسیر را ادامه می‌دهید و من نیز 2،3 درخواست از شما دارم؛ اول اینکه اندوخته‌های خود را به صحنه ببرید، چرا که اگر نتیجه کلاس‌ها به صحنه آورده نشود قطعا حرکت به عقب داشته‌اید.

امیر دادرس افزود: همچنین در مدیریت خود باید مسیر و فرآیند عقلایی را طی کنید، یعنی شیوه‌های آموزش و تمکین نظامی و ادب و احترام نظامی را به عنوان سرمایه سازمانی مورد بهره‌برداری قرار دهید و محتوای حرکت متناسب با پاسخگویی به تهدیدات مورد واکاوی اساسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در طول روز یک ساعت از وقت خود را صرف فکر کردن به مسیرها و اهداف خود کنید چرا که اگر این یک ساعت را نداشته باشید حرکت‌تان توام با خلاقیت نخواهد بود. امیدوارم یک چشم شما همواره به تهدیدات دشمن باشد و آخرین پدیده‌های ارائه شده توسط دشمن را مورد رصد قرار دهید. بنده آخرین رزمایش‌های موجود در دنیا را روزانه و هفتگی نگاه می‌کنم تا ببینم توانمندی‌های ارتش چگونه می‌تواند بیشتر و بهتر از تهدیدات رشد داشته باشد.

کد N172923

وبگردی