آفتاب

کردها بار دیگر بغداد را به جدایی تهدید کردند

کردها بار دیگر بغداد را به جدایی تهدید کردند

یک فرمانده عالی‌رتبه در بغداد اعلام کرد که رئیس منطقه کردستان عراق تهدید کرده در صورتی که نوری مالکی بار دیگر در سمت خود ابقا شود، اربیل از بغداد جدا شده و کشور مستقلی را تشکیل خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک فرمانده کرد عالی‌رتبه در بغداد در گفت‌وگو با روزنامه کویتی السیاسة اعلام کرد که فراکسیون ائتلاف کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان بار دیگر مخالفت خود را با نامزد شدن مجدد نوری مالکی، نخست‌وزیر کنونی عراق در انتخابات آتی اعلام کرده است.

به گفته این فرمانده عالی‌رتبه، بارزانی نامه‌هایی را برای رهبران شیعی عراق از جمله عمار الحکیم، رئیس شورای عالی اسلامی فرستاده و در این نامه‌ها تاکید کرده است که اگر مالکی برای بار سوم سمت نخست‌وزیری را بر عهده بگیرد، دیگر کردها جایی در آینده عراق نخواهند داشت و طرف‌های ائتلاف شیعی و حزب "الدعوة" باید از همین الان دنبال شخصیت جایگزینی برای مالکی باشند.

به گفته فرمانده عالی‌رتبه مذکور، بارزانی در گفت‌وگو با فرماندهان عراقی تاکید کرده بود: در صورتی که طرف‌های ذی‌ربط بر ابقای مالکی در سمت نخست‌وزیری پافشاری کنند، اربیل جدایی از بغداد و تشکیل کشور مستقل را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N172561

وبگردی