آفتاب

مراحل ثبت شرکت تعدادی از سرمایه گذاران آذری در ایران به پایان رسید

مراحل ثبت شرکت تعدادی از سرمایه گذاران آذری در ایران به پایان رسید

باکو - ایرنا - ˈسید فرج شهیدیˈ رایزن بازرگانی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان از اتمام مراحل ثبت شرکت تعدادی از سرمایه گذاران این جمهوری در ایران خبر داد.

شهیدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به استقبال تعدادی از سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان برای حضور در عرصه های مختلف اقتصادی ایران از جمله تولید مصالح ساختمانی در استانهای آذربایجان شرقی و اردبیل و همچنین صنایع پترشیمی ، نفت و گاز ، از اتمام مراحل ثبت شرکت برخی از سرمایه گذاران آذری در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تجهیز کارگاهی این شرکت ها از سال 1393 آغاز شود.

وی همچنین به انتشار مجموعه تخصصی راهنمای سرمایه گذاری در ایران به زبان آذری از سوی رایزنی بازرگانی سفارت ایران در باکو اشاره کرد و گفت: در این مجموعه ، مزایا و ویژگی های اقتصادی ایران ، فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعتی ، کشاورزی ، حمل و نقل ، انرژی و...، راهنمای پذیرش سرمایه گذاران خارجی ، اصول و مقررات مربوطه و تسهیلات و مزایای در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران خارجی اطلاع رسانی شده است .

شهیدی ، هدف از انتشار این مجموعه را بسترسازی برای تشویق سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان برای مشارکت در طرح های بزرگ اقتصادی در ایران ذکر کرد.

وی گفت: با توجه به عزم جدی دولت تدبیر و اعتدال برای توسعه همکاری با کشورهای همسایه و اراده مسوولان ایران و جمهوری آذربایجان برای گسترش همکاری های اقتصادی ، این مجموعه می تواند در معرفی ظرفیت ها و توانایی های ایران به سرمایه گذاران آذری موثر واقع شود.

خاورم*1206**1651
کد N172527

وبگردی