آفتاب

اتحادیه عرب از موضع محمود عباس در قبال رژیم صهیونیستی حمایت کرد

اتحادیه عرب از موضع محمود عباس در قبال رژیم صهیونیستی حمایت کرد

تهران - ایرنا - ˈاتحادیه عربˈ در نشست دیروز خود در قاهره پایتخت مصر، از موضع رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

پایگاه خبری صهیونیستی ˈعاروتص شوعˈ به نقل از منابع عربی گزارش داد: ˈنبیل العربیˈ رییس اتحادیه عرب در جلسه دیروز وزرای خارجه کشورهای این اتحادیه در قاهره از آنها خواست ˈموضعی قاطعˈ علیه تقاضای رژیم صهیونیستی مبنی بر به رسمیت شناخته شدنش اتخاذ کنند.

اظهارات رییس اتحادیه عرب دو روز پس از آن ایراد شد که عباس با تاکید بر موضع همیشگی خود تصریح کرد: احتمال به رسمیت شناختن اسراییل از سوی طرف فلسطینی منتفی است.

عباس در جمع فعالان جوان عضو ˈجنبش آزادیبخش فلسطینˈ (فتح) گفت: محال است که ما این شرط رژیم صهیونیستی را بپذیریم و قبول کنیم که تنها بخش هایی از بیت المقدس پایتخت دولت آینده فلسطین باشد.

عباس به دفعات تکرار کرده که تشکیلات خودگردان فلسطین، اسراییل را به رسمیت نخواهد شناخت و در دولت آینده فلسطین حتی یک نظامی یا غیر نظامی اسراییلی حضور نخواهد داشت.

ˈبنیامین نتانیاهوˈ سه شنبه گذشته در کنفرانس سالیانه کمیته روابط عمومی آمریکا – اسرائیل (آیپک) در واشنگتن به صراحت از به رسمیت شناخته شدن این رژیم از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان شرط لازم مذاکرات سازش یاد کرد.

وی گفت که آماده است تا ˈصلحی تاریخیˈ را رقم بزند، اما این کار بدون پذیرش این رژیم از سوی فلسطین امکان پذیر نخواهد بود.

ˈجن ساکیˈ سخنگوی دولت آمریکا شنبه گذشته در اظهاراتی که به نظر می رسید جانب عباس را گرفته است گفت: از نگاه واشنگتن ضرورتی ندارد که تشکیلات خودگردان به عنوان بخشی از توافق سازش، اسراییل را به رسمیت بشناسد.

ساکی در مصاحبه با روزنامه عرب زبان ˈالقدسˈ وابسته به این تشکیلات افزود: موضع آمریکا شفاف است. از نگاه ما ضرورتی نمی بینیم که طرفین این موضع را به عنوان بخشی از توافق نهایی بپذیرند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که عباس قرار است در 17 مارس (26 اسفند) به واشنگتن سفر و با ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا دیدار کند.

مذاکرات سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از سال ها مسکوت ماندن، در تابستان گذشته به میانجیگری آمریکا مجددا آغاز شد.

خاورم**9156**1651
کد N172522

وبگردی