آفتاب
تحولات قاره آسیا /

ادامه عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای مالزیایی/ اعلام زمان برگزاری انتخابات در نیوزیلند

ادامه عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای مالزیایی/ اعلام زمان برگزاری انتخابات در نیوزیلند

ادامه عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای مالزیایی مفقود شده و اعلام زمان برگزاری انتخابات سراسری در نیوزیلند از جمله خبرهای مرتبط با قاره آسیا به شمار می رود.

فیلیپین

مقامات نظامی و پلیس فیلیپین اعلام کردند که در جریان حمله چپ گرایان به جنوب این کشور دستکم چهار نفر کشته و پنج فرد دیگر زخمی شدند.

مالزی

رسانه های مالزی با اشاره به عملیات گسترده برای یافتن لاشه هواپیمای مفقود شده گزارش دادند که هنوز نتایجی در این زمینه حاصل نشده است.

نخست وزیر استرالیا نیز به خانواده قربانیان هواپیمای مفقود شده مالزی تسلیت گفت و از کمک کشورش برای یافتن بقایای مسافران این هواپیما خبر داد.

در همین حال نیروی دریایی تایلند اعلام کرد که یک ناو را برای کمک به شناسایی هواپیمای مفقود شده مالزیایی به آبهای ویتنام اعزام کرده است.

نیروهای مسلح سنگاپور و اندونزی نیز از اعزام ناو و چندین هواپیما برای پرواز بر فراز آبهای ویتنام به منظور شناسایی هواپیمای مفقود شده خبر دادند.

درحالیکه مالزی اعلام کرده هنوز لاشه هواپیمای سقوط کرده در نزدیکی جزایر مربوط به ویتنام را پیدا نکرده، ویتنام از مشاهده قطعاتی خبر داده است که احتمالا متعلق به هواپیمای بوئینگ 777 ناپدید شده مالزی است.

دو سوم  239 مسافر این هواپیما که از کوالامپور راهی پکن پایتخت چین بود، چینی و بقیه از سایر کشورهای اروپایی و آمریکا بودند. نتایج تحقیقات درباره این سانحه به این سو پیش می رود که احتمالا این هواپیما قبل از سقوط در آسمان متلاشی شده باشد.

شایان ذکر است به غیر از ناوگان ویتنام، بیست و دو هواپیما و چهل کشتی از کشورهای تایلند، سنگاپور، اندونزی، چین و آمریکا در منطقه به جستجو مشغول هستند. پیشتر هم ویتنام از مشاهده چند لکه سوخت در آبهای این کشور خبر داده بود که احتمال می رفت متعلق به هواپیمای مالزیایی باشد.

ویتنام

وزارت خارجه ویتنام در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور در روزهای 16 تا 19 مارس به دعوت امپراطور ژاپن به توکیو سفر می کند و گسترش روابط دوجانبه از جمله محورهای مهم این دیدار است.

افغانستان

همچنین بر اثر انفجار یک بمب در بازاری در ولایت قندهار در جنوب افغانستان دو نفر کشته و یک فرد دیگر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه بر اثر برخورد یک بمب کنار جاده ای با یک خودرو در منطقه لشکرگاه در ولایت هلمند هفت غیرنظامی کشته و هشت فرد دیگر زخمی شدند.

نیوزیلند

جان کی نخست وزیر نیوزیلند امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در ولینگتون اعلام کرد که انتخابات سراسری در تاریخ 20 سپتامبر برگزار می شود.

وی افزود: نشست گروه 20 که در روزهای 15 و 16 نوامبر به میزبانی استرالیا برگزار می شود، عامل تاثیر گذار در اعلام زمان انتخابات در روز 20 سپتامبر است زیرا نیوزیلند به عنوان ناظر در این اجلاس شرکت می کند.

کد N172488

وبگردی