آفتاب

ظریف: گفت و گوهای سازنده ای با اشتون داشتیم

 ظریف: گفت و گوهای سازنده ای با اشتون داشتیم

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر درباره سفر کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: گفت و گوهای سازنده ای با بارونس اشتون، درباره روابط ایران و اتحادیه اروپا و نیز مذاکرات ایران و 3+3 (1+5) داشتیم.




به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، رییس دستگاه دیپلماسی همچنین نوشت: برای نخستین بار طی سالیان متمادی، ایران میزبان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای نخستین بار شنبه (17 اسفند ماه) به ایران سفر کرد. وی روز گذشته (یکشنبه) علاوه بر دیدار با ظریف، با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل و سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده سابق هسته ای ایران دیدار و گفت و گو کرد.

بارونس انگلیسی امروز (دوشنبه) با همراهانش از جمله هلگا اشمید، استفان کلمنت و مایکل مان به ترتیب معاون، دستیار ویژه و سخنگویش برای بازدید از اماکن و بناهای تاریخی پایتخت هنر ایرانیان در این شهر (اصفهان) به سر می برد.
کد N172168

وبگردی