آفتاب

رئیس‌جمهور چین خویشتنداری آمریکا در قبال اوکراین را خواستار شد

رئیس‌جمهور چین خویشتنداری آمریکا در قبال اوکراین را خواستار شد

رئیس جمهوری چین در یک مکالمه تلفنی به همتای آمریکایی خود گفت که همه طرف‌های مرتبط با اوضاع اوکراین باید خویشتنداری نشان دهند تا از افزایش تنش‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در مکالمه تلفنی با همتای آمریکایی خود باراک اوباما عنوان کرد که موضع چین در قبال موضوع اوکراین منصفانه و بی‌طرفانه بوده و طرفین باید آرامش خود را حفظ کرده و خویشتنداری نشان دهند.

شی جینپینگ ضمن بیان اینکه بحران اوکراین باید از طریق سیاسی و دیپلماتیک حل شود، گفت: طرفین مرتبط با این موضوع باید اختلافات خود را با همکاری و گفت‌وگو حل کرده و از هیچ تلاشی برای یافتن راه حل سیاسی فروگذار نکنند.

وی همچنین با اظهار به اینکه موضوع اوکراین بسیار پیچیده و حساس است، تصریح کرد که روسیه می‌تواند برای حل سیاسی این موضوع و همچنین برقراری صلح و ثبات جهانی تلاش کند.

رهبر چین همچنین افزود: چین از هر پیشنهادی که شرایط اوکراین را بهبود بخشد حمایت کرده و با آمریکا و دیگر طرف‌ها نیز در ارتباط خواهد ماند.

پیش از این خبرگزاری شینهوا با دفاع از موضوع روسیه گفته بود که اوکراین نمونه دیگری از رفتار ناشایست و خودبینانه غرب است که به فروپاشی یک کشور منجر شد.

انتهای پیام

کد N172150

وبگردی