آفتاب
ابوترابی فرد دردیدار بانائب رئیس مجلس کامبوج:

مجلس از توسعه روابط خود با مجلس کامبوج استقبال می‌کند

مجلس از توسعه روابط خود با مجلس کامبوج استقبال می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سهم قابل توجه همکاری های پارلمانی در تسریع روند رو به رشد مناسبات فی مابین، مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط خود با مجلس کامبوج استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوگون نایب رئیس مجلس کامبوج عصر روز یکشنبه با سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

ابوترابی فرد در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به چشم انداز مناسبات ایران و کامبوج گفت: با توجه به ظرفیت های بالقوه موجود و پیشرفت های اخیر دو کشور در زمینه های گوناگون بسترهای لازم برای گسترش همکاری‌های دو کشور فراهم است.

وی افزود: با توجه به سهم قابل توجه همکاری های پارلمانی در تسریع روند رو به رشد مناسبات فی مابین مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط خود با مجلس کامبوج استقبال می کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به پایین بودن سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و کامبوج گفت باید با مساعی مشترک و فعال نمودن شرکت ها و بخش خصوصی دو کشور حجم مبادلات اقتصادی فی مابین را افزایش داد.

ابوترابی فرد در ادامه گفت: نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و پیشرفت های علمی، فناوری و اقتصادی ایران، هم چنین جایگاه قابل توجه کامبوج در آسه آن و جنوب شرق آسیا فاکتورهای مهمی هستند که می تواند فرصت های جدیدی فراروی دو کشور برای گسترش همکاری ها بگشاید.

ابوترابی فرد در پایان افزود: عصر حاضر آغاز تحولی است که طی آن جایگاه کشورهای آسیایی در معادلات بین المللی رو به صعود است و این نوید بخش آینده ای روشن در پرتو همکاری کشورهای مستقلی همچون جمهوری اسلامی ایران و کامبوج برای ملت های منطقه می باشد.

آقای نوگون نهل نایب رئیس مجلس کامبوج نیز در این دیدار از آمادگی مجلس و دولت این کشور برای گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها مورد علاقه طرفین علی الخصوص در عرصه های تجاری و اقتصاد خبر داد.

نوگون نهل افزود: کامبوج علاقمند است در حوزه های انرژی و استفاده از فناوری در کشاورزی همکاری های جدی تری با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

نایب رئیس مجلس کامبوج هم چنین گفت: با توجه به تحولات کنونی نظام اقتصادی کامبوج و مزیت های نسبی این کشور در زمینه کشاورزی و قدرت مطلق ایران در زمینه تامین انرژی، ایران و کامبوج قابلیت گسترش هر چه بیشتر روابط خود را دارند که باید از آنها به نفع مردم دو کشور سود برد.

نوگون نهل در زمینه تسهیل و ارتقاء روابط دو کشور نقش همکاری های پارلمانی را مهم ارزیابی کرد و در پایان گزارشی راجع به وضعیت کنونی پارلمان کامبوج ارائه نمود.

کد N171941

وبگردی