آفتاب
دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع)

جعفری: فرهنگ اهل بیت(ع) بیشتر در کانون توجه دستگاه‌ها قرار گیرد

جعفری: فرهنگ اهل بیت(ع) بیشتر در کانون توجه دستگاه‌ها قرار گیرد

نشست ستاد مرکزی هفته‌های فرهنگ رضوی با حضور سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و نمایندگان استان‌های مجری برگزاری این هفته‌ها در محل دفتر مرکزی این بنیاد در مشهد برگزار شد.

نشست ستاد مرکزی هفته‌های فرهنگ رضوی با حضور سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و نمایندگان استان‌های مجری برگزاری این هفته‌ها در محل دفتر مرکزی این بنیاد در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جعفری در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از استان‌های کرمان، کرمانشاه، اردبیل و قزوین که میزبان هفته‌های فرهنگ رضوی خواهند بود، به راهبرد اصلی برگزاری این هفته‌ها اشاره کرد و گفت: راهبرد اصلی برگزاری این هفته‌ها آن است که فرهنگ و معارف رضوی در طول سال در کشور جریان یابد و فرهنگ اهل بیت در کانون توجه نهادها و دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور بیش از پیش قرار گیرد.

وی گفت: سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی بهار و تابستان 93 در 5 نقطه کشور برگزار خواهد شد که حضور خطیبان و سخنرانان عالم و توانمند، قاریان بین‌المللی و مداحان و شاعران آئینی برجسته، از ویژگی‌های بارز برنامه‌های متنوع سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی است.

وی با بیان این‌که «فرهنگ رضوی باید به گفتمان روز جامعه تبدیل شود» افزود: فرهنگ عمومی جامعه ما باید همان فرهنگ رضوی باشد که برای قرار گرفتن در این مسیر هفته‌های فرهنگ رضوی هر ساله در استمرار دهه کرامت که همه کشور شادمان از میلاد باسعادت امام رضا(ع) است، در نقاط مختلف برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان این‌که «در سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی انتظار است با بهره گرفتن از تجربیات گذشته، ‌برنامه‌های این هفته‌ها به نحو شایسته‌ای برگزار شود» تصریح کرد: در راستای برگزاری مطلوب سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی که در 5 نقطه کرمان، جنوب کرمان، کرمانشاه، قزوین و اردبیل برگزار خواهد شد از ماه‌ها قبل نشست‌های کارشناسی متعددی در بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد تا از نظرات کارشناسی صاحب نظران در این زمینه استفاده شود.

جعفری تاکید کرد: حضور خطیبان و سخنرانان عالم و توانمند، قاریان بین‌المللی و مداحان و شاعران آئینی برجسته در برنامه‌های متنوع سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی از ویژگی‌های بارز این دوره خواهد بود.

شناخت دقیق معارف رضوی و ترویج آن، مهم‌ترین هدف هفته‌های فرهنگ رضوی

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری رئیس هیات علمی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان این‌که «انسان با وجود دارا بودن حجت باطنی، هیچ گاه مصون از اشتباه و بی نیاز از هدایت وحیانی نیست» گفت: به همین دلیل ما مامور به تبعیت از آموزه‌های وحیانی رسول خاتم و بعد هم ائمه اطهار هستیم.

فقیه اسفندیاری با تاکید بر این‌که «شناخت دقیق معارف رضوی و ترویج آن، مهم‌ترین هدف برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی است» گفت: ما در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به دنبال آن هستیم که معارف رضوی شناسایی و تبدیل به گفتمان شود.

از همه ظرفیت‌های استان اردبیل در برگزاری این هفته استفاده می‌شود

در ادامه این نشست هریک از نمایندگان 4 استان مجری هفته‌های فرهنگ رضوی به ارائه دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.

نوریان نماینده دستگاه میزبان هفته فرهنگ رضوی استان اردبیل با اعلام آمادگی کامل این استان برای برگزاری هفته فرهنگ رضوی در خردادماه، گفت: موضوع برگزاری هفته فرهنگ رضوی در اردبیل در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد و نمایندگان بخش‌های مختلف از برگزاری آن استقبال کرده و تاکید کردند از همه ظرفیت‌های نهادها و دستگاه‌های مختلف در راستای برگزاری مناسب این هفته استفاده خواهد شد.

وی با بیان این‌که «29 برنامه متنوع برای این هفته در نظر گرفته شده است» تصریح کرد: حتی جزئیات این برنامه‌ها هم تعیین شده است.

هفته فرهنگ رضوی در قزوین، بین مردم جا افتاده و علاقمندان بسیاری دارد.

ایزدفر نماینده دستگاه میزبان هفته فرهنگ رضوی استان قزوین در این نشست با اشاره به این‌که «این استان تجربه دو دوره برگزاری هفته فرهنگ رضوی آن هم با استقبال گسترده مردمی را دارد» گفت: این هفته در استان قزوین و بین مردم بسیار جا افتاده و علاقمندان بسیاری دارد.

وی افزود: برای دوره جاری 30 برنامه متنوع برنامه ریزی شده است و ما پیش بینی می‌کنیم در سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی، که مردادماه 93 در قزوین برگزار می‌شود باز هم با استقبال گسترده مردمی روبرو خواهیم شد.

افتتاحیه هفته‌های فرهنگ رضوی در کرمانشاه

جسری نماینده استان دستگاه میزبان هفته فرهنگ رضوی کرمانشاه هم در ادامه این نشست با تاکید بر این‌که «مخاطب محوری به ویژه قشر کودک و نوجوان برای ما اهمیت ویژه دارد گفت: افتتاحیه هفته‌های فرهنگ رضوی اردیبهشت ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود و ما با برنامه‌های متنوع به اسقبال این هفته خواهیم رفت.

اعزام تیم سلامت به مناطق محروم در هفته فرهنگ رضوی جنوب کرمان

هم چنین صنعتی نماینده میزبان هفته فرهنگ رضوی در جنوب کرمان با اشاره به این‌که «در شورای فرهنگ عمومی این منطقه موضوع هفته فرهنگ رضوی مطرح شده و مورد استقبال اعضا قرار گرفته است» گفت: سال گذشته در ایام برگزاری هفته فرهنگ رضوی در مناطق جنوبی کرمان حال و هوای خاصی حاکم بود و با وجود گرمای طاقت فرسای این مناطق، برنامه‌های این هفته با استقبال گسترده و پرشور مردم روبرو شد.

وی تشکیل تیم سلامت و اعزام آن به مناطق محروم و دور افتاده، ایجاد ایستگاه‌های نقاشی ویژه کودکان و برگزاری مسابقات دلنوشته نویسی ویژه امام رضا(ع) را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته در جنوب کرمان اعلام کرد.

به گفته وی، هفته فرهنگ رضوی کرمان و جنوب کرمان به طور هم زمان برگزار خواهد شد.

در این نشست، زهرا سروآزاد معاون اجرایی، حجت‌الاسلام سیدی، معاون فرهنگی، محبوبه محسنی مسئول حسابداری، ماهرخ نادری مسئول امور استان‌ها و صدیقه رضوانی نیا مسئول واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود در راستای برگزاری مناسب هفته‌های فرهنگ رضوی پرداختند.

انتهای پیام

کد N171935

وبگردی