آفتاب

مظفر: مذاکرات هسته‌ای با 1+5 مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال بود

مظفر: مذاکرات هسته‌ای با 1+5 مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال بود

نماینده مردم تهران در مجلس مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 را مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال 92 دانست و گفت که اگر دولت بتواند با موفقیت از این گردنه عبور کند پیروزی سیاسی بیشتری نصیب آن خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 را مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال 92 دانست و گفت که اگر دولت بتواند با موفقیت از این گردنه عبور کند پیروزی سیاسی بیشتری نصیب آن خواهد شد.

حسین مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از شرایط سیاسی سال 92، گفت: مهم‌ترین تفاوت امسال با سال‌های گذشته بحث مذاکرات هسته‌ای بود که پدیده جدیدی در تعامل ایران با قدرت‌های بزرگ در خصوص حقوق هسته‌ای ملت ایران است.

وی افزود: طبیعی است در این مواجهه موضع‌گیری ما باید به نحوی باشد که مصالح ملی مورد توجه قرار گیرد و در عین حال زمینه تعامل‌مان با دنیا را هم مسدود نکنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه تاکید کرد: ما باید از کسانی که در خط مقدم مذاکره هستند حمایت کنیم و به آنها فرصت و قوت قلب بدهیم و اعتمادسازی کنیم و از سوی دیگر هوشیاری لازم را هم داشته باشیم تا فریب مکر و حیله‌های دنیای سلطه را نخوریم.

مظفر درباره تاثیر گفتمان جدید دولت یازدهم بر فضای سیاسی و آرایش سیاسی کشور نیز گفت: هنوز قضاوت در این باره زود است اما بالاخره دولت جدید با گفتمان جدیدی سر کار آمده و می‌تواند کارکرد ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاثیرگذاری سیاسی دولت یازدهم را با مسائل هسته‌ای و بین‌المللی مرتبط دانست و اظهار کرد: اگر مسائل هسته‌ای ما قدری به پیش برود و دولت بتواند با موفقیت از این گردنه عبور کند قطعا پیروزی سیاسی این دولت بیشتر خواهد بود اما اگر خدای ناکرده این دولت نتواند کار را به پیش ببرد و فرصت‌ها از دست برود این در تاثیرگذاری سیاسی دولت نیز اثر منفی خواهد داشت.

وی در ادامه تاثیرگذاری مذاکرات هسته‌ای در شرایط سیاسی داخلی و آرایش‌های سیاسی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: قطعا در کنار اثراتی که مذاکرات هسته‌ای و به نتیجه رسیدن آنها می‌تواند در حوزه بین‌المللی و جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل داشته باشد این موضوع در داخل کشور نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

مظفر در پایان تصریح کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر حضور تندروها و افراط‌گرایان در هر دو طریف به ویژه در طیف مجموعه دوستان جدید دولت به نحوی باشد که مسائل فرهنگی و مصالح ملی در روزنامه‌ها و مطبوعات کنترل نشود و خدشه‌ای به آن وارد شود این موضوع در نگاه متدینین به دولت تاثیرگذار است و می‌تواند در آینده مشکلاتی را برای دولت به وجود بیاورد که موفقیت یا عدم موفقیت آن را موجب شود.

انتهای پیام

کد N171905

وبگردی