آفتاب
تحت فشارهای عربستان صورت گرفت؛

اقدام غیر قانونی اتحادیه عرب در واگذاری کرسی سوریه به مخالفان خارج نشین

اقدام غیر قانونی اتحادیه عرب در واگذاری کرسی سوریه به مخالفان خارج نشین

اتحادیه عرب به سبب فشارهای گسترده عربستان و تهدید این کشور به قطع حمایتهای مالی خود از این نهاد ناکارامد، در اقدامی غیرقانونی کرسی دولت سوریه را به مخالفان خارج نشین واگذار کرد تا بار دیگر خصومت ورزی خود با ملت سوریه را آشکار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، نشست دیروز اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه کشورهای عربی با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد که در این بیانیه تاکید شده که اتحادیه عرب تحت هیچ شرایطی اسرائیل را به عنوان یک کشور یهودی به رسمیت نمی شناسد و از تلاشهای فلسطین در مقابله با اشغالگریهای رژیم اشغالگر قدس حمایت می کند.

وزیران خارجه کشورهای عربی عضو اتحادیه عرب همچنین خواهان ایفای نقش شورای امنیت در مسئله نشست ژنو 2 و پیشبرد روند مذاکرات میان دو طرف درگیر در سوریه شدند.

این نمایندگان همچنین از "نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب خواستند به رایزنی های خود با "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل و "اخضر الابراهیمی" نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه درباره اتخاذ یک راهکار مسالمت آمیز برای حل بحران این کشور ادامه دهد.

از سوی دیگر العربی با اشاره به مسئله واگذاری کرسی دمشق در اتحادیه عرب به اپوزیسیون خارج نشین سوریه تحت فشارهای عربستان گفت: ما در انتظار تکمیل روند تحویل کرسی دمشق در اتحادیه عرب به مخالفان(خارج نشین) سوریه هستیم، اما تاکنون ائتلاف مخالفان، اقدامات لازم را انجام نداده است.

دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه اظهار داشت: وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب مسئله مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار داده و ظهور این پدیده را در مصر و بحرین محکوم کردند.
 

کد N171691

وبگردی