آفتاب
بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران خطاب به سران قوا:

اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه ریزی، بستر سازی و اجرا از سوی قوا است

اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه ریزی، بستر سازی و اجرا از سوی قوا است

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران در نامه ای سرگشاده به روسای قوا تاکید کردند: ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مبین اهمیت و ضرورت پرداختن بی وقفه به مقوله اقتصاد است که اجرای آن نیازمند همکاری و ایفای نقش و سهم هر یک از قوا در سه سطح برنامه ریزی، بستر سازی و اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، متن نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران به روسای قوا و سایر دستگاه های مسئول در خصوص تلاش برای تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی به شرح زیر است:

روسای محترم قوای سه گانه و دستگاه های ذی ربط

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید کشور در دوران گذار از پیچ بزرگ تاریخی برای فتح قله رفیع تمدن بزرگ اسلامی است و بی شک تحقق این مهم نیازمند کار وتلاش مدبرانه و جهادی است. یکی از عرصه های مهم و اجتناب ناپذیر در این مسیر اقتصاد است؛ آن هم اقتصاد بومی و مستقل از گرایشهای لیبرالیستی و سوسیالیستی و همانطور که مقام معظم رهبری(مد) در خصوص مولفه های اقتصاد اسلامی فرمودند اقتصادی با کار ویژه تولید ثروت و توزیع عادلانه درآمدها.

پرواضح است که ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مبین اهمیت و ضرورت پرداختن بی وقفه به مقوله اقتصاد است که اجرای آن نیازمند همکاری و ایفای نقش و سهم هر یک از قوا در سه سطح برنامه ریزی، بستر سازی و اجرا است.

قوه مجریه که اجرای 15 بند از 24 بند سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مستقیم به وزارتخانه های تابعه این قوه چون وزارت اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، نفت، امور خارجه، علوم، بهداشت و کار و تامین اجتماعی باز می گردد و اجرای 6 بند از این سیاست ها نیز برعهده سازمان ها و دستگاه های تابعه این قوه چون سازمان مدیریت و برنامه ریزی، امور مالیاتی کشور، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، شورای هماهنگی مناطق آزاد، سازمان غذا و دارو بوده که نیازمند تحول، تحرک، پویایی، دقت، سرعت و کار بی وقفه است. هرچند حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری(مد) آنطور که باید در سال 92 تحقق نیافت. امید است دولت ضمن پرهیز از حواشی و با اولویت سنجی، با همه توان به اجرای مؤلفه های سیاستهای اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق حماسه اقتصادی و در طول سالهای باقی مانده خدمت خود بپردازد.

اما قوه مقننه نیز سهم و نقش قابل ملاحظه ای در محقق نمودن این سیاستها دارد. اجرای برخی از بندهای اقتصادی مقاومتی نیازمند اصلاح، تغییر و تصویب قوانین جدید است که این قوه باید ضمن شناسایی و اولویت گذاری باقید فوریت آنها را در دستور کار مجلس قرار دهد. ضمن اینکه سرعت نباید فدای دقت گردد تا بعدها در اجرا، خلاءها خود را نمایان ساخته و موجب هزینه برای کشور گردد.

قوه قضاییه نیز با سرلوحه قرار دادن فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری(مد) که در سال 80 ابلاغ گردید و مع السف با اجرا نشدن کامل آن نه زمزمه، نه فریاد و نه نعره های مخالفت مبارزه با فساد اقتصادی مشاهده نشد، به دولت در تحقق این سیاستها به ویژه بند 19 ( جلوگیری از فعالیتها و زمینه ها فساد زا در حوزه پولی، تجاری، ارزی و ... ) کمک نماید.

یکی از نیازمندی های مهم مبارزه با مفاسد اقتصادی سپردن کار مبارزه به افراد مطمئن و برخوردار از سلامت است. برخورد قاطع و دقیق با مفسدین، عدم تبعیض در برخوردها، پرهیز از شعار، تبلیغ و تظاهر در مبارزه با مفسدین اقتصادی از دیگر ملزومات مبارزه با مفاسد اقتصادی است که باید توسط این قوه مورد ملاحظه قرار گیرد.

نکته حائز اهمیت و غیر قابل چشم پوشی برای تسهیل و تسریع شدن اجرای سیاستهای  اقتصاد مقاومتی تحقق بند 21 آن یعنی تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن به خصوص در محیط های علمی، آموزشی و رسانه ای است که ایفای نقش کلیه رسانه ها به ویژه رسانه ملی را می طلبد.

برنامه ریزی برای تبدیل شدن اقتصاد مقاومتی به گفتمان و تبدیل این گفتمان به گفتمان غالب موجب مطالبه اجتماعی علی الخصوص در حوزه نخبگانی خواهد گردید که ضمن ایجاد زمینه اجرا به تسریع آن نیز کمک می نماید.

از دیگر وظایف رسانه ها در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی کمک به مدیریت مصرف با ترویج مصرف کالاهای داخلی است. این مهم در صورت برنامه ریزی صحیح رسانه ها، ضمن ایجاد رقابت، به رونق تولید ملی نیز می انجامد که لازمه آن در مرحله اول حذف تدریجی تبلیغ کالاهای خارجی است که از زمان ابلاغ این سیاستها تا کنون مشاهده نشده است.

ما اعضای بسیج دانشجویی 40 دانشگاه استان تهران ضمن دعوت از همه قوا، نهادها، دستگاه ها و آحاد مردم برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در راستای اعتلای ایران اسلامی و مأیوس نمودن دشمن اعلام می داریم که در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم نمود.

و من الله التوفیق

-بسیج دانشجویی دانشگاههای آزاد ورامین،شهر قدس،رودهن،فیروزکوه،اسلامشهر،شهرری،دماوند،رباط کریم،سما پردیس و اندیشه ،قیامدشت،پرند،ملارد،صفادشت،قرچک

-بسیج دانشجویی دانشگاههای پیام نور جنوب،شمال،شرق،غرب،لواسانات،ورامین،پیشوا،شهریار،پاکدشت،دماوند،فیروزکوه،بهارستان،شهرری،اسلامشهر،ملارد،پردیس،حسن آباد،پرند

-بسیج دانشجویی دانشگاههای قرآن و حدیث،ارشاد دماوند،فرهنگیان،کشاورزی شهریار ،  پاکدشت،دماوند و تربیت بدنی امام علی(ع) شهریار
 

کد N171678

وبگردی