آفتاب

رئیس جمهور : اختلافی که به تضارب آرا منجر شود خوب است،نه اختلافی که منجر به نزاع شود

رئیس جمهور : اختلافی که به تضارب آرا منجر شود خوب است،نه اختلافی که منجر به نزاع شود

ایسنا نوشت:

دیدار صمیمانه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور با جمعی از خانواده‌های شهدا صبح امروز (دوشنبه) آغاز شد.

این دیدار به مناسبت 22 اسفند - روز بزرگداشت شهدا - در تالار وزارت کشور برگزار شده است. در این مراسم با حضور رئیس‌جمهور از برخی خانواده‌های شهدا از استان‌های تهران، البرز، قزوین و قم تجلیل خواهد شد.

برخی از اعضای دولت از جمله حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در این مراسم حسن روحانی را همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: در جنگ تحمیلی تمام دنیا پشت سر متجاوز ایستادند اما ملت و رزمندگان ما مظلومانه و با دست خالی مقاومت و ایستادگی کردند و خداوند نیز این ملت را پیروز کرد.

روحانی گفت: بخشی از تاریخی هر ملت را به تعبیری جنگ‌ها و به تعبیری دلاوری‌ها و ایستادگی‌های آن ملت تشکیل می‌دهد و این بخشی از هویت یک ملت نیز هست.
او با اشاره به وجود اسطوره‌ها در تاریخ و ادبیات ملت‌ها گفت: برخی از ملت‌ها نیازی به اسطور‌های تخلیلی ندارند و آنقدر نمونه‌های واقعی دارند که می‌توانند از آنها برای امروز و فردا سرمشق بگیرند و درس آموز باشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "شهیدان نقش بزرگی در حرکت تاریخی و پیروزی‌های بزرگ این کشور داشته‌اند"، به مقاطعی نظیر مشروطه،‌ مقاومت تنگستان و قیام جنگل اشاره کرد و افزود: در هر مقطع تاریخ‌ساز و مهم، خون و نقش شهیدان و ایثارگران این ملت بسیار پررنگ است.
روحانی همچنین با اشاره به شرایط نامساعد ایران از نظر نظامی در ابتدای جنگ، گفت: این ملت و رزمندگان بسیار مظلوم بودند و مظلومانه جنگیدند. شهید، شهادت، ایثار و ایستادگی همیشه نقطه اوج یک ملت است، بویژه اگر آن ملت اینقدر مظلوم باشد. در جنگ تحمیلی تمام دنیا پشت متجاوز ایستادند. کجا سراغ دارید که در یک جنگ، شرق و غرب پشت سر متجاوز بیایستند ولی هیچکس پشت سر کسی که به او تجاوز شده است نیایستد؟

او با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و کمک‌های برخی از کشورها به عراق در دوران جنگ نیز گفت: هواپیمایی‌ میگ 25 دو سال بعد از جنگ از سوی شوروی سابق به عراق واگذار شد یعنی وسط جنگ هم به طور مرتب به آنها کمک می‌کردند. غیر از رادارها و گروهک‌ها که مدام علیه ما در حال فعالیت بودند،‌ تمام تحرکات جبهه ما را هواپیمایی‌های آواکس آمریکایی رصد می‌کرد ولی با این حال، ما مظلومانه ایستادیم و مقاومت کردیم و اینجاست که عظمت رزمندگان ما بیشتر روشن می‌شود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام ملی در شرایط حاضر گفت: ایرادی ندارد که دو جناح با هم رقابت کنند و احزاب سیاسی مختلف در کشور داشته باشیم ولی وقتی بحث ملت، کشور و ارزش‌های ملی و انقلابی مطرح باشد، یک ملت و یک مشت واحد هستیم.

روحانی با بیان اینکه "اختلافی که به تضارب آرا منجر شود خوب است، نه اختلافی که منجر به نزاع شود"، گفت: شهید تعلق به هیچ حزبی ندارد و خانواده‌های شهدا و ایثارگران متعلق به کل ملت ایران هستند و تمام مردم ایران به شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران این کشور افتخار می‌کنند.

23231

 

کد N171673

وبگردی