آفتاب

امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات دولتی آغاز شود

امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات دولتی آغاز شود

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیراز گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات دولتی آغاز شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیراز گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات دولتی آغاز شود.

وی افزود: موضوع امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و همه باید در انجام آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌ فارس، مصطفی امیری در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیراز، تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی سه سند بالادستی به منظور احیا و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که تمام افراد باید با توجه به آن در عمق‌بخشی به این فرهنگ اهتمام جدی داشته باشند.

وی یادآور شد: نخستین سند بالادستی قرآن کریم سوره آل عمران آیه‌های 110و 104 و سوره توبه آیه 71 است که در این آیه می‌فرماید" وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ مردان و زنان باایمان، ولیّ ( و یار و یاور) یکدیگرند امر به معروف، و نهی از منکر می‌کنند".

امیری با اشاره به صحبت‌ها و سفارشات اهل بیت(ع) در مورد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: سفارشات و اندرزهای ائمه معصومین(ع) دومین سند مهمی است که ما را در احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر هدایت می‌کند.

وی با اشاره به سند سوم مورد تاکید در نظام جمهوری اسلامی در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: در اصل‏ هشتم قانون اساسی آمده است" در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ دعوت‏ به‏ خیر، امر به‏ معروف‏ و نهی‏ از منکر وظیفه‏‌ای‏ همگانی‏ است و متقابل‏ بر عهده‏ مردم‏ نسبت‏ به‏ یکدیگر، دولت‏ نسبت‏ به‏ مردم‏ و مردم‏ نسبت‏ به‏ دولت‏.

امیری اضافه کرد: تمام مسئولان نسبت به قرآن، اسلام و خون شهدا مسئولیت دارند و باید در راستای احیا و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: در تمام دستگاه‌های دولتی، فضاهای عمومی، اماکن تجاری و خیابان‌ها باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جاری باشد.

امیری گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم در شهر مقدس شیراز عده‌ای هنجارشکن موجب نگرانی و دغدغه متدینین و مومنین شوند.

وی با اشاره به همزمانی دهه فاطمیه با ایام نوروز یادآور شد: در ایام نوروز شهر شیراز باید کاملا رنگ و بوی فاطمیه داشته باشد و برای تحقق این مهم باید تمام مراکز اقامتی، هتل‌ها و مجتمع‌های تجاری حال و هوای سوگواری ایام فاطمیه را حفظ کنند.

وی درایت، هوشمندی و تدبیر در عرصه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مباحث مهم مورد توجه دانست و تصریح کرد: اگرچه توفیقات قابل توجهی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان شیراز حاصل شده اما در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باید تلاش بیشتری در راستای امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.

انتهای پیام

کد N171575

وبگردی