آفتاب

اتحادیه عرب: هرگز "کشور یهود" را به رسمیت نمی‌شناسیم/ بدون قدس صلح ممکن نیست

اتحادیه عرب: هرگز "کشور یهود" را به رسمیت نمی‌شناسیم/ بدون قدس صلح ممکن نیست

شورای اتحادیه عرب ضمن تاکید بر حمایت از ملت فلسطین در تلاش برای پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به هیچ وجه اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، شورای اتحادیه عرب در پایان مناقشات روز یکشنبه خود در قاهره پیرامون مساله فلسطین اعلام کرد: در صورتی که قدس شرقی پایتخت کشور آتی فلسطین نباشد هیچ صلحی میان فلسطین و اسرائیل برقرار نخواهد شد.

این شورا با تاکید بر این که قدس بخش جدایی ناپذیر از اراضی فلسطینی است که رژیم صهیونیستی در سال 1967 آن را اشغال کرده، اعلام کرد که باید کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود.

شورای اتحادیه عرب با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید از تمامی اراضی فلسطینی و عربی اشغال شده تا مرزهای چهارم ژوئن 1967 عقب نشینی کند اعلام کرد که موضوع مذاکرات صلح باید حل و فصل نهایی مساله شهرک‌سازی‌ها، قدس، آوارگان فلسطینی، مرزها، آب‌ها، اسیران و امنیت باشد.

شورای اتحادیه عرب در ادامه مخالفت قاطع خود را با یهودی سازی قدس و از بین بردن تاریخ تمدن و فرهنگ این شهر اعلام کرد و خواهان آزادی تمامی اسیران و بازداشت شدگان فلسطینی و عرب از زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

انتهای پیام

کد N171569

وبگردی