آفتاب

ایاد علاوی: مالکی استعفا دهد

ایاد علاوی: مالکی استعفا دهد

در واکنش به اظهارات اخیر نوری مالکی مبنی بر این که عربستان و قطر علیه عراق اعلام جنگ کرده‌اند، ایاد علاوی اظهار کرد که عربستان در مقابله با گروه‌های تروریستی موضع جسورانه و قاطعانه‌ای را در پیش گرفته است.

در واکنش به اظهارات اخیر نوری مالکی مبنی بر این که عربستان و قطر علیه عراق اعلام جنگ کرده‌اند، ایاد علاوی اظهار کرد که عربستان در مقابله با گروه‌های تروریستی موضع جسورانه و قاطعانه‌ای را در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری الوطن العربی، ایاد علاوی، رهبر فهرست العراقیه و نخست‌وزیر پیشین عراق در کنفرانس ائتلاف ملی عراق اظهار کرد: من تعجب می‌کنم که چگونه نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق کشورهای عربی و عربستان را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند درحالی که برای این اتهام‌های خود شواهدی ارائه نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه عربستان در مقابله با گروه‌های تروریستی موضعی "جسورانه" و "قاطع" اتخاذ کرده از نقش ریاض در این زمینه قدردانی کرد.

علاوی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که مالکی و مشاورانش از اخباری مبنی بر اینکه عربستان، القاعده، داعش و جبهه النصره را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده اطلاعی ندارند.

نخست‌وزیر پیشین عراق از نوری مالکی خواست تا از منصبش استعفا دهد و دولت جدیدی در عراق تشکیل شود.

این مقام عراقی تصریح کرد که دولت کنونی نه می‌تواند و نه تمایل دارد که انتخاباتی شفاف برگزار کند.

پیشتر نوری مالکی قطر و عربستان را به اعلان جنگ علیه عراق متهم و اظهار کرد که این کشورها مسئول بحران امنیتی در عراق هستند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز گزارش داد که در انفجار یک مینی‌بوس بمب‌گذاری شده در داخل ایست بازرسی در ورودی شهر الحله در مرکز استان بابل در جنوب بغداد 45 تن کشته شده و بیش از 150 تن دیگر زخمی شدند.

شاهدان عینی اظهار کردند که علت بالا بودن تعداد کشته‌ها و مجروحان این حمله تروریستی این است که ده‌ها خودروی پارک شده در این ایست بازرسی آتش گرفتند و سرنشینان این خودروها در داخل آنها گیر افتادند.

منابع امنیتی عراق همچنین اعلام کردند که در بعقوبه در یک حمله‌ شش تن کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند و یکی از نمایندگان پارلمان عراق نیز از حمله‌ای در بعقوبه واقع در شمال شرق بغداد جان سالم به در برد.

یک منبع امنیتی در استان نینوا اظهار کرد که افراد مسلح ناشناس به سمت ایست بازرسی ارتش در ناحیه العیاضیه آتش گشودند که بر اثر آن دو نظامی کشته شدند.

منابع نظامی همچنین عنوان داشتند در پی انفجار بمبی که خودروی گشتی نیروهای ارتش را در یکی از مناطق در غرب شهر کرکوک واقع در شمال عراق هدف قرار داده بود چهار تن از نیروهای ارتش عراق زخمی شدند.

پلیس عراق همچنین اعلام کرد که بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی بازاری در شمال بغداد دستکم چهار غیرنظامی کشته و بیش از 10 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N171519

وبگردی