آفتاب

ولایتی: بیداری اسلامی با هرگونه حرکت افراط‌گرایانه یا تفکیری مقابله می‌کند

ولایتی: بیداری اسلامی با هرگونه حرکت افراط‌گرایانه یا تفکیری مقابله می‌کند

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: با توجه به چالش‌های پیش روی بیداری اسلامی در منطقه و جهان امروز لزوم وحدت میان مسلمانان بیش از پیش احساس می‌شود و هر فردی که در جهت دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی بین ملت‌های اسلامی برآید در مسیر دشمنان گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل که صبح امروز در ششمین جلسه شورای عالی بیداری اسلامی که در هتل استقلال و با حضور 40 نفر از پیشکسوتان این حوزه برگزار می‌شد با اشاره به لزوم وحدت مسلمانان و هوشیاری آنها نسبت به چالش‌های پیش روی جهان اسلام گفت: از آغاز تحولات بیداری اسلامی در منطقه و جهان اسلام سه سال می‌گذرد و خوشحال هستیم فرصتی فراهم شد که بار دیگر اعضای محترم شورای عالی بیداری اسلامی با حضور دراین گردهمایی ارزیابی آخرین تحولات بیداری اسلامی و راه برون رفت از چالش‌های موجود را مورد بررسی قرار بدهد.

وی افزود: انتظار می‌رود که این نشست با استفاده از فرصت‌های پیش رو گام موثری را در جهت پیشبرد اهداف جنبش بیداری اسلامی بردارد.

ولایتی با بیان اینکه بیداری اسلامی مراحل بسیار حساسی را پشت سر می‌گذارد و این امر مسوولیت ما را در انجام رسالت خطیری که بر عهده داریم بیشتر می‌کند با اشاره به چالش‌های پیش روی جنبش بیداری اسلامی در جهان اسلام خاطرنشان کرد: مرورگروهی بر تحولات یک سال اخیر بیداری اسلامی اهمیت توجه به این موضوع را برای همه آشکار می‌کند، زیرا مقابله با خطراتی که این جنبش عظیم مردمی را تهدید می‌کند موجب می‌شود تا جریان‌های مختلف اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت هم‌اندیشی و استفاده از تجربیات یکدیگر را به خوبی حس کنند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که جنبش بیداری اسلامی با آن مواجه است تلاش دشمنان برای تبیین اولویت‌های جهان اسلام است. دشمن درصدد است که مسئله فلسطین را به حاشیه رانده و آن را از اولویت مسائل جهان اسلام خارج کند. اما امت اسلامی اجازه نخواهد داد که مسئله فلسطین از صدر اولویت‌های‌شان خارج شود و همچنان به حمایت از مردم فلسطین و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای تحریک تفاوت‌های مذهبی و دامن زدن به درگیرِ‌ی‌های فرقه‌ای و طایفه ای در بین مسلمانان تاکید کرد: در شرایط کنونی هر کس که در مسیر تفرقه‌انگیزی میان مسلمانان گام بردارد عملا در جهت اجرای نقشه دشمنان حرکت کرده و به امت اسلامی آسیب می‌زند.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: بیداری اسلامی با هرگونه حرکت افراط‌گرایانه یا تفکیری مقابله می‌کند و از وحدت امت اسلامی نیز صیانت خواهد کرد امیدواریم که در نشست شورای عالی بیداری اسلامی با کمک شخصیت‌های برجسته جهان اسلام بتوانیم گامی در جهت منافع اسلام و ایجاد وحدت اسلامی برداشته و زمینه‌ تحقق آرزوهای ملت مسلمان در دستیابی به وحدت و مقابله با دشمنان اسلام را فراهم سازیم.

انتهای پیام

کد N171517

وبگردی