آفتاب

ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی دقایقی پیش آغاز شد

ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی دقایقی پیش آغاز شد

تهران - ایرنا - ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی دقایقی پیش در هتل استقلال تهران و با حضور جمعی از علما و شخصیت های دینی و سیاسی از ده ها کشور مختلف جهانی از جمله کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی اکبر ولایتی» دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی عالیترین مقام جمهوری اسلامی ایران است که در نشست امروز حضور می یابد.

همچنین «ابراهیم جعفری» رییس فراکسیون اکثریت مجلس عراق، «سید عمار حکیم» رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله و «رمضان عبدالله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز از جمله اعضای برجسته شرکت کننده در این نشست هستند.

علاوه بر شخصیت های یاد شده «بدرالدین حسون» مفتی اعظم سوریه، «شیخ احمد زین» از علمای برجسته دینی لبنان، «اسامه حمدان» عضو دفتر سیاسی حماس، جمعی از رهبران برخی احزاب سیاسی مصر و علمای دینی این کشور و همچنین رییس فراکسیون النهضه به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس تونس و جمعی از علمای دینی و شخصیت های سیاسی از کشورهای مختلف جهان در نشست امروز حضور دارند.

همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز اجلاس دو روزه «نقش اسلام در هندسه قدرت جهانی» با همکاری دانشگاه دفاع ملی و با حضور شرکت کنندگان حاضر در نشست امروز برگزار خواهد شد.

مهم ترین مسایل جهان اسلام و مسایل منطقه ای از مهم ترین محورهایی خواهد بود که شرکت کنندگان در نشست امروز و اجلاس روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

سیام(3)**1723**9132 ** 1418
کد N171393

وبگردی