آفتاب

خروج نفتکش کره شمالی از بندر لیبی/ واشنگتن: بارگیری نفت در بندر سدره "غیرقانونی" است

خروج نفتکش کره شمالی از بندر لیبی/ واشنگتن: بارگیری نفت در بندر سدره "غیرقانونی" است

درحالی که مخالفان لیبیایی به دولت این کشور نسبت به هرگونه اقدام علیه نفت‌کشی که اخیرا به صورت غیرقانونی به بارگیری در یکی از بنادر شرق لیبی پرداخته بود، هشدار دادند منابع محلی اعلام کردند که این نفتکش آبهای لیبی را ترک کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع لیبیایی اعلام کردند، نفتکشی که پیشتر با پرچم کره شمالی بارگیری نفت را به صورت غیرقانونی در بندر "السدره" که توسط شورشیان تصرف شده آغاز کرده بود عصر یکشنبه منطقه مذکور را ترک کرد.

به گفته این منابع نفتکش مذکور توانست خاک لیبی را ترک کند بدون اینکه در معرض حملات یگان‌های دریایی لیبی که پیشتر تهدید به برخورد جدی با این نفتکش کرده بودند، قرار بگیرد.

پیشتر علی زیدان، نخست وزیر لیبی در خصوص حوادثی که در "السدره" اتفاق افتاده گفت: رئیس ستاد ارتش لیبی از دستورات وزیر دفاع نه شخص نخست وزیر سرپیچی می‌کند.

وی در ادامه افزود: پیش از اینکه کشتی وارد آب‌های لیبی شود و زمانی که برخی غارتگران نفت به سمت غرب و به سمت شهر "سرت" حرکت کردند، از وزیر دفاع خواسته شد که این مساله را بررسی کند اما وی از بررسی آن سر باز زد.

از سوی دیگر گروه‌های مسلح لیبیایی که پیشتر کنترل بندر "السدره" را در دست گرفته بودند، به دولت لیبی نسبت به هرگونه اقدام نیروهای دولتی برای حمله به نفتکش مذکور هشدار داده و تاکید کردند که این اقدام به مثابه اعلان جنگ است.

افراد مسلح در بندر "السدره" با فرماندهی ابراهیم الجضران از انقلابی‌های مخالف معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی فعالیت دارند.

از سوی دیگر، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به بارگیری نفت به صورت غیرقانونی در بندر "السدره" لیبی ابراز نگرانی کرد و این اقدام را "غیرقانونی" و دزدی نفت از مردم لیبی دانست.

وی در ادامه افزود: نفتی که شورشیان قصد فروش آن را دارند. نفت موسسه ملی لیبی و شرکای این موسسه از جمله شرکت‌های آمریکایی‌ است.

انتهای پیام

کد N171390

وبگردی