آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

جلسه ویژه کمیسیون های مجلس برای بررسی مشکلات فرهنگی/ بیشترین بودجه فرهنگی در دست دولت است

جلسه ویژه کمیسیون های مجلس برای بررسی مشکلات فرهنگی/ بیشترین بودجه فرهنگی در دست دولت است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه ویژه این کمیسیون و کمیسیون آموزش و تحقیقات برای بررسی مشکلات فرهنگی در وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخلاف نظر رئیس جمهور بیشترین بودجه فرهنگی در دست دولت است.

نصرالله پژمان‌فر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر از برگزاری جلسه ویژه و مشترک کمیسیون فرهنگی و آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای بررسی راهکارهای تحقق نظرات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ خبر داد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: دادن بیانیه و تقدیر و تشکر از اظهارات رهبری خوب است، اما نگران لوث شدن این کار هستیم، ما وزارت ارشاد را تنها مسئول فرهنگی کشور نمی دانیم.

وی تاکید کرد: امروز اتفاقات فرهنگی که در وزارتخانه های علوم، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و دانشگاه آزاد می افتد، موجب نگرانی نمایندگان و دلسوزان است.

پژمان‌فر با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه بودجه فرهنگی در اختیار نهادهای دیگری قرار دارد، گفت: تاسف می خورم از اظهارات رئیس جمهور زیرا نهادهایی که در حوزه فرهنگ فعال هستند به نوعی ضعف دستگاه اجرایی را در این حوزه جبران می کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: به رئیس جمهور اطلاعات غلط دادند بیشترین بودجه های فرهنگی در دولت مصرف می‌شود و کمترین بودجه ها به نهادها اختصاص یافته که البته باید بازده آن را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه از رئیس جمهور انتظار داریم بر مبنای احساس صحبت نکند و اظهاراتشان کارشناسی باشد، گفت: انتظار داشتیم دولت ستادی برای حل مسائل و مشکلات فرهنگی ایجاد کند، اما اظهارات رئیس جمهور در جشنواره مطبوعات نشان داد ایشان هنوز پیام رهبری انقلاب را در نیافته اند.

کد N171263

وبگردی