آفتاب

هشدار به حامیان ترور

هشدار به حامیان ترور

عراق بیش از هر زمان دیگری از همبستگی ملی رنج می برد، حلقه ای که 11 سال است، مفقود شده و بغداد از زمان حملۀ آمریکا، هنوز موفق به تحقق آن نشده است.

چند ماهی است نوری مالکی مُدام شیخ نشین‌های پولدار را به حمایت از داعش (امارت اسلامی شام و عراق) متهم می کند. این بار اما لحن مالکی تغییر کرده. او در مصاحبه با یک شبکۀ تلویزیونی فرانسوی از اعلام جنگ دوحه و ریاض علیه عراق خبر داده است. نخست وزیر شیعۀ عراق که برخی منتقدان او را متهم می کنند که سنی‌ها را به حاشیه رانده می گوید: عربستان و قطر جنگ علنی علیه نظام سیاسی در عراق به راه انداخته‌اند، آنها به رهبران تروریستی و تکفیری القاعده پناه و آموزش می‌دهند.

مالکی در حالی سخن به شکوه گشود که ارتش کشورش هزینه های گزافی برای پاکسازی مناطق غربی از تروریستهای داعش پرداخته است. تروریستهایی که در ماههای اخیر توانسته اند برخی عشایر استان الانبار را علیه دولت شورانده و آتش جنگ طایفه ای را شعله ور کنند. مالکی می گوید حامیان تروریسم باید نسبت به این مساله آگاه باشند که حمایت آنها از تروریسم به ضررشان تمام خواهد شد، اما بر کسی پوشیده نیست که عراق بیش از هر زمان دیگری از نبود همبستگی ملی و یا به قول عراقی ها" تحالف ملی" رنج می برد، حلقه ای که 11 سال است، مفقود شده و بغداد از زمان حملۀ آمریکا هنوز موقق به تحقق آن نشده است. 

5249

کد N171246

وبگردی