آفتاب

استقبال فلسطین از اظهارات وزیر خارجه لیبی

استقبال فلسطین از اظهارات وزیر خارجه لیبی

وزارت امور خارجه دولت فلسطین در نوار غزه مواضع حمایت‌آمیز دولت لیبی از مسأله فلسطین و اظهارات وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر این که مساله فلسطین همواره مساله مرکزی سراسر امت اسلامی و عربی خواهد بود، را ستود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وزارت امور خارجه دولت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که بیان چنین اظهاراتی نشان‌دهنده موضع صریح لیبی در حمایت از ملت و مساله فلسطین است و همه به خوبی می‌دانند که لیبی همواره یکی از حامیان حقوق مشروع فلسطینیان بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مساله فلسطین همچنان به عنوان مساله عادلانه و مرکزی در کشورهای عربی و سراسر جهان مطرح خواهد بود و حق بازگشت تمامی آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود که در سال 1948 از آن کوچانده شده‌اند، محفوظ و ثابت خواهد ماند.

در همین راستا، وزارت خارجه دولت فلسطین از تمامی ملت‌ها و دولت‌های عربی و آزادگان جهان خواست در کنار ملت فلسطین ایستاده و از آنان تا زمان آزاد سازی سرزمین فلسطین و بازپس گیری حقوق مشروع خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس حمایت کنند.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اظهارات وزیر خارجه لیبی در حمایت از مساله فلسطین را ستود.

سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که اظهارات وزیر خارجه لیبی موجب تصحیح مواضع برخی کشورهای عربی شد که دشمن صهیونیستی را دوست و مقاومت فلسطین را دشمن تلقی می کردند.

انتهای پیام

کد N171185

وبگردی