آفتاب

نخست وزیر اوکراین با اوباما دیدار می کند

نخست وزیر اوکراین با اوباما دیدار می کند

نیویورک، ایرنا- سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که نخست وزیر اوکراین روز چهارشنبه با رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: این دیدار تاکیدی بر حمایت ایالات متحده از مردم اوکراین است که در جریانات اخیر از خود شجاعت و مقاومت نشان دادند.

وی افزود در این دیدار درباره یافتن راه حلی صلح آمیز برای حل مساله مداخله نظامی روسیه در کریمه بحث و گفتگو خواهد شد.

رسانه های آمریکا می گویند بحث درباره ارسال نیروی نظامی توسط روسیه به کریمه و الحاق آن به روسیه از جمله موضوعات مهم این دیدار خواهد بود.

روز شنبه جان کری، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای روسی خود به کرملین درباره هرگونه تلاش برای الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه هشدار داد و گفت که این اقدام حل دیپلماتیک مساله اوکراین را به بن بست خواهد کشاند.

به گفته کری افزایش تهدید نظامی در کریمه و دیگر مناطق اوکراین و اقدام برای الحاق کریمه به روسیه دیپلماسی را به بن بست خواهد کشاند.

بحران اوکراین که از اواخر ماه نوامبر سال گذشته میلادی آغاز شد، با اوج گرفتن آن و کنار فتن ˈویکتور یانوکوویچˈ از ریاست جمهوری این کشور رنگ و بوی خشونت به خود گرفته و همچنان ادامه دارد.

یاتسنیوک که به تازگی کار خود را به عنوان نخست وزیر جدید اوکراین آغاز کرده، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به ایجاد بحرانی بین المللی در اروپا از زمان جنگ سرد بدین سو متهم و نسبت به مداخلات بیشتر روسیه ابراز نگرانی کرده است.

اروپام 2251 **1908
کد N171182

وبگردی