آفتاب

اولین سخنان راهبه های آزاد شده/ شکر خداوند و قدردانی از بشار اسد و ژنرال عباس ابراهیم

اولین سخنان راهبه های آزاد شده/ شکر خداوند و قدردانی از بشار اسد و ژنرال عباس ابراهیم

بیروت – ایرنا – « بلاجیا سیاف» رییس دیرمار تقلای شهرمعلولای سوریه در اولین سخنان خود بعداز آزادی با شکر به درگاه الهی ، از « بشار اسد» رییس جمهوری سوریه و ژنرال « عباس ابراهیم» مدیرکل نیروهای امنیت عمومی لبنان تشکر و قدردانی کرد و او را « بزرگ مرد» خواند.

به گزارش ایرنا، سیاف به نمایندگی از13 راهبه و 3 همراه آزاد شده در محل استقبال در شهر مرزی سوریه « جدیده یابوس» در گفت وگو با خبرنگاران از شخصیت های مذهبی مسیحی بویژه اسقف « یوحنا یازجی» و شیخ تمیم امیر قطر نیز قدردانی کرد.

وی گفت : از همه کسانی که در این سه ماه آنها را فراموش نکرده و برای رهایی آنها از دست ربایندگان تلاش کردند بویژه « جورج حصوانی» که در مدت حضورشان در یبرود در خانه اش از آنها نگه داری کرده است، تشکر کرد.

رییس دیرمار تقلای شهرمعلولای سوریه بارها با تشکر از ژنرال ابراهیم که همواره برای آزادی آنها تلاش کرد، گفت که راهبه ها اجازه ندادند ربایندگان صلیب های آنها را باز کنند و اگر گاهی همراهشان نبوده با اراده خودشان بوده است.

سیاف تاکید کرد که بخاطر تلاش های جورج حصوانی در مدت اسارت مشکلات را تحمل کرده اند و کسی به آنها آسیب نزده است.

وی افزود: قبل از ورود به یبرود و استقرار در خانه حصوانی، ربایندگان بارها مکان اقامت آنها را تغییر داده اند.

رییس دیرمار تقلای شهرمعلولای سوریه با بیان اینکه روند معاوضه آنها  و آزادیشان 9 ساعت طول کشیده است، خاطرنشان کرد: ربایندگان 24 ساعت قبل از آزادی به ما خبر دادند که قرار است آزاد شویم.

راهبه های معلولا که حدود 4 ماه قبل توسط گروه تروریستی تکفیری « جبهه النصره» ربوده شدند، در ازای آزادی 153 زن زندانی که مرتکب جنایت نشده بودند، شامگاه یکشنبه آزاد شدند.

دولت سوریه برای فراهم شدن شرایط آزادی راهبه ها با آزادی این زندانیان موافقت کرد.

براساس این گزارش، راهبه های آزاد شده که برای آمدن به بیروت یا دمشق مختار بودند ، با میل خودشان دمشق را انتخاب کردند و بعداز مصاحبه با خبرنگاران عازم دمشق شدند تا شب را در کلیسای ارتدوکس های مارونی پایتخت سوریه به صبح برسانند.

خاورم ** 1324
کد N171177

وبگردی