آفتاب

راهبه های معلولا آزاد شدند. حال همه آنان خوب است

راهبه های معلولا آزاد شدند. حال همه آنان خوب است

بیروت – ایرنا – راهبه های دیرمارتقلای شهر معلولای سوریه که چند ماه قبل آنها را گروه های تروریستی تکفیری ربوده بودند، شامگاه یکشنبه آزاد شدند و حال همه آنها خوب اعلام شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری لبنانی ، راهبه های آزادشده در منطقه « وادی عطا» در بلندی های شهر عرسال لبنان تحویل هیات نیروهای امنیتی لبنان شدند.

« لوقا الخوری » یک کشیش برجسته سوری گفت که حدود 3 ماه قبل تعداد 13 راهبه دیر مارتقلا شهر معلولا به همراه 3 همراه آنها ربوده شده بود.

برخی منابع خبری تعداد راهبه ها را 12 تن ذکر کرده اند.

ربایندگان مسلح تکفیری، راهبه ها را به شهر یبرود حدود 20 کیلومتری شهر معلولا که اکنون یکی از مناطق اصلی نبرد ارتش سوریه با تروریست های تکفیری است، منتقل کرده بودند.

اسقف لوقا الخوری گفت که پیروزی های ارتش سوریه در شهر یبرود، شرایط را برای آزادی راهبه های معلولا فراهم کرد.

انتظار می رود استقبالی بزرگ از راهبه های آزاد شده در دمشق پایتخت سوریه صورت گیرد.

حدود یک صد خبرنگار و تصویر بردار از دمشق برای پوشش خبری و تصویری از مراسم استقبال از راهبه ها به شهر مرزی جدیده یابوس آمده اند.

دهها شخصیت مذهبی سوری بویژه مسیحی هم به شهر جدیده یابوس آمده اند و ارتش و نیروهای امنیتی سوریه نیز با حضور گسترده خود و وضع تدابیر شدید امنیتی، شرایط امن را برای این مراسم فراهم کرده اند.

یک هیات امنیتی لبنانی به سرپرستی ژنرال « عباس ابراهیم» مدیرکل نیروهای امنیت عمومی لبنان و یک هیات امنیتی قطری به سرپرسیتی « غانم الکبیسی» رییس دستگاه امنیتی قطر مسئولیت مذاکره نهایی با تروریست های تکفیری برای آزادی راهبه های معلولا را برعهده داشتند.

الکبیسی عصر شنبه از طریق استانبول ترکیه وارد لبنان شده بود و امروز به همراه هیات امنیتی لبنان در شهر عرسال لبنان به منظور ایجاد زمینه آزادی راهبه های معلولا حضور یافت.

رسانه های خبری از دریافت پول کلان ، توقف عملیات آزادسازی شهر یبرود و حتی آزادی 153 زندانی از زندان های سوریه را از جمله شروط گروه های تروریستی تکفیری بویژه « جبهه النصره» برای آزاد کردن راهبه های معلولا اعلام کردند.

گروه های تروریستی تکفیری راهبه ها را چند ماه قبل از یک دیر درشهر معلولای سوریه ربوده بودند واز آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.

خاورم ** 1324
کد N171165

وبگردی