آفتاب
حکمران ایالت بلوچستان پاکستان/

امنیت سربازان ایرانی برای پاکستانی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است

امنیت سربازان ایرانی برای پاکستانی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است

چابهار– ایرنا– حکمران ایالت بلوچستان پاکستان گفت: امنیت مردم و سربازان ایرانی برای ملت و دولت پاکستان کمتر از دغدغه مسوولان و مردم ایران نیست و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ˈمحمد خان آچک زهیˈ حکمران ایالت بلوچستان پاکستان درسفر به چابهار یکشنبه شب درگفت و گو با ایرنا با اشاره به تلاش ها و فعالیت های انجام شده بین دو کشور برای آزادی سربازان ایرانی افزود: پنج سال وقفه در تشکیل کمیسیون مشترک مرزی بین دو کشور ایران و پاکستان باعث بروز مشکلات و سو تفاهم شده که با توجه به نشست وتلاش های اخیر و توافق های انجام شده، این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

وی بیان کرد: براساس توافقات طرفین مقرر شده است نشست های کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان هر شش ماه یکبار برای تبادل مشکلات واطلاعات برگزار شود که این تصمیم منجر به برقراری امنیت پایدار در نقاط مرزی دو کشور خواهد شد.

به گفته وی، مردم کشورهای منطقه از جمله ایران، پاکستان و افغانستان با توجه به مشترکات فراوان فرهنگی، دینی و مذهبی معتقدند که صلح و آرامش بهترین راهبرد برای توسعه رفاه و آبادانی است و بر همین اساس اجازه نخواهند داد اشرار امنیت را در این کشورها بویژه نقاط مرزی به چالش کشند.

به گزارش ایرنا، حکمران ایالت بلوچستان پاکستان روز یکشنبه در راس هیاتی وارد چابهار شد.

محمد خان آچک زهی روز شنبه در نشستی با استاندار سیستان وبلوچستان در زاهدان پیرامون مسائل مختلف مرزی، تجارت، امنیت، مرزبانان ربوده شده ایرانی وروابط علمی مراکز دانشگاهی دو استان همجوار ایران و پاکستان به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

ایالت بلوچستان پاکستان حدود هزار کیلومتر مرز مشترک با استان سیستان و بلوچستان ایران دارد. ک/3

1744/ 653/536
کد N171123

وبگردی