آفتاب

راهبرد اقتصاد مقاومتی در زمینه های آموزشی و تحقیقاتی بررسی شد

راهبرد اقتصاد مقاومتی در زمینه های آموزشی و تحقیقاتی بررسی شد

تهران- ایرنا- دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: راهبردهای آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی اقتصاد مقاومتی با حضور «علی اصغر فانی» در جلسه امروز (یکشنبه)این کمیسیون بررسی شد.

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا سلیمی» روز یکشنبه با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش، تعدادی از معاونین وزارتخانه های تعاون،کار و رفاه اجتماعی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فناوری رییس جمهوری در جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: در این جلسه درباره راهبرد عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در حوزه علوم، آموزش و پرورش و فناوری بحث شد.

وی ادامه داد: بندهای این طرح پس از مطرح شدن، به گفت وگو و مباحثه گذاشته شده و 2 بند از 24 بند را مورد تصویب قرار دادیم که پس از جمع بندی بصورت منظم در اختیار نهادهای مختلف قرار خواهد گرفت.

سلیمی از نکات مورد توجه در این دو بند را بحث کیفی سازی محصولات دانشگاهی و کنترل گسترش بی رویه برخی از رشته های دانشگاهی عنوان کرد و افزود: مدیریت واردات، فناوری و تولید علم در کشور باید تقاضا محور شود یعنی باید دانشجو و دانش آموز را وادار کنیم وارد عرصه تفکر شوند.

وی تصریح کرد: بحث های دیگری نیز در زمینه اقتصاد مقاومتی صورت گرفت و در زمینه های دیگر راهکارهای موجود برای اجرایی کردن دستورات رهبر معظم انقلاب بررسی شد.

نماینده محلات تصریح کرد: در این جلسه بنا شد وزارتخانه های ذیربط و مرتبط با کمیسیون آموزش و تحقیقات نظرات خود را جمع بندی کرده و کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز گزارشات خود را پس از بررسی به مجموعه های ذبریط ارایه دهند.

سیام**9103**1449
کد N170997

وبگردی