آفتاب

آمریکا: روسیه از حضور ناظران بین المللی در کریمه حمایت کند

آمریکا: روسیه از حضور ناظران بین المللی در کریمه حمایت کند

تهران-ایرنا- آمریکا از طریق نماینده خود در سازمان امنیت و همکاری اروپا روز یکشنبه تهدیدها به استفاده از اهرم خشونت را علیه گروهی از نمایندگان نظامی که قصد داشتند وارد شبه جزیره کریمه شوند، محکوم و از روسیه خواست از حضور این ناظران در کریمه حمایت کند.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، در بیانیه نمایندگی آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا آمده است: واشنگتن به شدت در مورد گزارش های منتشر شده در مورد شلیک تیرهوایی هشدار دهنده در زمان حضور شماری از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در نزدیکی کریمه ابراز نگرانی می کند.

این بیانیه افزود: تهدید علیه هیات بین المللی غیرنظامی که هدفش فقط نظارت بوده و گزارش ها در منطقه کریمه غیرقابل قبول است.

ˈدانیل بائرˈ نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکیدکرد: روسیه اعلام کرده که نمی داند چه گروهی در دسترسی این ناظران به شبه جزیره کریمه مانع ایجاد کرده است. مسکو باید به طور علنی خواستار دسترسی آزادانه برای این ناظران در کریمه شود.

وی یادآورشد که روسیه باید با قاطعیت از حضور این ناظران در کریمه حمایت کند تا امنیت در این منطقه تضمین شود.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه گزارش داده بود که بدنبال شلیک های هشدار دهنده طرفداران روسیه در اوکراین، ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا نتوانستند وارد شبه جزیره کریمه شوند.

54 ناظر بین المللی سازمان امنیت و همکاری اروپا که به جزیره کریمه اعزام شده بودند، روزهای پنجشنبه و جمعه دو بار تلاش کردند وارد این منطقه شوند اما تلاش های آنها بی نتیجه بود.

کریمه در جنوب اوکراین اواخر فوریه گذشته تحت کنترل نیروهای نظامی روسیه در آمده است.

بر اساس این گزارش، کاروان ناظران بین المللی که از غیرنظامیان و نظامیان غیرمسلح تشکیل شده است، پس از ورود به منطقه در نزدیکی ایستگاه بازرسی ˈآرمیناسکˈ منتهی به کریمه با تیرهای هوایی هشدار دهنده طرفداران روسیه روبه رو و ناچار شدند از ادامه مسیر منصرف شوند.

یک عضو ناظران بین المللی سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد که شماری از مردان مسلح با لباس کارگری، سلاح های خود را به طرف خودروهای ناظران بین المللی نشانه رفته و سپس اقدام به شلیک های هوایی کردند.

مترجمام**9234**1010
کد N170699

وبگردی