آفتاب

انتقاد ژنرال ریچاردز از راهبرد انگلیس در سوریه و توصیه درباره افغانستان

انتقاد ژنرال ریچاردز از راهبرد انگلیس در سوریه و توصیه درباره افغانستان

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش انگلیس با انتقاد از راهبرد این کشور در بحران سوریه، به کشورهای غربی توصیه کرد که از افغنستان خارج نشوند.

به گزارش خبرگزاری مهر،  ژنرال "دیوید ریچاردز" در مصاحبه با رادیو بی بی سی، گفت : اقدامات انگلیس و همپیمانانش در سوریه تنها باعث بدتر شدن اوضاع این کشور شده است.

فرمانده سابق ارتش انگلیس گفت: آنچه من می‌خواهم به مردم بگویم این است که اگر قصد مداخله دارید، آن را خوب و کامل انجام دهید. اگر این کار را به صورت ناقص انجام دهید، مانند آنچه در سوریه صورت گرفت باعث افزایش تنشها و بدتر شدن اوضاع انسانی می شود.

وی همچنین از قدرتهای غربی خواست تا افغانستان را به حال خود واگذار نکنند و خطاب به رهبران ناتو گفت: اگر در انجام تعهدات خود در برقراری امنیت و ثبات در افغانستان ناکام بمانید، این به وجدانتان باز می گردد.

به اعتقاد این ژنرال بازنشسته، در صورت خروج غرب از افغانستان تمام دستاوردهایی که از سال 2001 تا کنون در این کشور به دست آمده از میان خواهند رفت.

ریچاردز در حالی به خارج نشدن نیروهای غربی از افغانستان تاکید می کند از سال 2001 میلادی تا کنون 448 نظامی بریتانیایی در این کشور جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع انگلیس، خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان 300 میلیون پوند هزینه دارد. هم اکنون پنج هزار و 200 نظامی انگلیسی به همراه 50 فروند هواپیما، سه هزار و 345 دستگاه خودرو زرهی، پنج هزار و 500 کانتینر حاوی تجهیزات نظامی و 400 تن مواد منفجره در افغانستان حضور دارند.

کد N170484

وبگردی