آفتاب

تقلای جربا برای اشغال کرسی سوریه در اتحادیه عرب

تقلای جربا برای اشغال کرسی سوریه در اتحادیه عرب

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه به امید اینکه بتواند بر کرسی سوریه در اتحادیه عرب تکیه کند در جلسه افتتاحیه نشست‌ وزرای خارجه اتحادیه عرب شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، صد و چهل و یکمین دوره از نشست‌های اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) با حضور وزرای امور خارجه کشورهای عضو و در غیاب نمایندگان قانونی سوریه آغاز شد.

در این جلسه احمد جربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه که به نشست دعوت شده بود، در جلسه افتتاحیه به ایراد سخنرانی پرداخت و دولت سوریه را مسئول تمامی مشکلات و درگیری‌های موجود در این کشور خواند.

وی گفت: مادامی که مساله از پایه حل نشود و سر مار قطع نگردد مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت و مردم سوریه روزانه قربانی می‌شوند.

احمد جربا از کشورهای عرب خواست تا موضعی واحد و منسجم در قبال سوریه در پیش بگیرند و برای برکناری دولت این کشور تلاش کنند.

رئیس مخالفان سوریه همچنین از اتحادیه عرب خواست تا حزب‌الله لبنان و گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" وابسته به القاعده را در فهرست تروریستی اتحادیه عرب قرار دهد.

جربا در حالی به این نشست دعوت شده که در غیاب مسئولان رسمی سوریه امید دارد که بتواند کرسی این کشور را به مخالفان منتقل کند و به این ترتیب برای آنها مشروعیت بخرد.

جلسه امروز وزرای خارجه اتحادیه عرب در واقع نشست مقدماتی برای کنفرانس سران کشورهای عرب در ماه جاری میلادی محسوب می‌شود که قرار است در کویت برگزار شود.

در نشست وزرای خارجه موضوعات مختلفی از جمله مساله فلسطین، بحران سوریه و اختلافات در سودان بررسی می‌شود و نتایج برای تصمیم‌گیری نهایی به نشست سران ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام

کد N170452

وبگردی