آفتاب

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در محکوم کردن کشتار مردم مسلمانان آفریقا

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در محکوم کردن کشتار مردم مسلمانان آفریقا

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با محکوم کردن کشتار مردم بیگناه و محروم آفریقای مرکزی به همه نهادهای انسانی مسئول و همچنین دولت‌ها برای جلوگیری از این نسل‌کشی و فاجعه انسانی هشدار داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن کامل این بیانیه به این شرح است:

«متاسفانه این روزها شاهد اتفاقات بسیار ناگواری در کشور آفریقای مرکزی هستیم؛ آنچه در حال رخ دادن است چیزی جز نسل کشی مردم این کشور اعم از مسلمان و غیر مسلمان و فاجعه انسانی نیست و متاسفانه نهادهای مسئول علی رغم ادعاهای حقوق بشری خود، اقدام درخوری انجام نداده‌اند.

باید اشاره کرد که کشورهای مستکبر و زورگویان جهانی به خصوص فرانسه، پس از استقلال این کشور در سال 1960 از فرانسه بارها موجبات ناامنی و بحران های مختلفی را در این کشور به اشکال مختلف رقم زده اند. این اتفاقات و مداخله ها در یکساله اخیر به اوج خود رسیده است، چه در برکناری دولت فرانسوا بوزیزه به دلیل رویکردهای استقلال طلبانه اش و چه پس از آن در به راه انداختن درگیری و کشتار بین گروه های مختلف مردم از جمله مسلمانان و مسیحیان این کشور؛ که این کار را هم به روش های مختلف و به خصوص در اوایل با حمایت‌های گوناگون از گروه های سلفی تندرو و بعضا وابسته به القاعده و پس از آن در خلع سلاح یکطرفه و بازگذاشتن دست گروه های تندرو مسیحی آنتی‌بالاکا.

نتیجه این اتفاقات چیزی جز فراهم آمدن بیشتر بستری برای نفوذ و مداخله نیروهای بیگانه بخصوص فرانسه نشده است. به همین دلیل شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لازم میداند نکاتی را اشاره کند:

1- درگیری میان مسلمانان و مسیحیان به بهانه های غیر واقعی نه تنها از جانب دین اسلام بلکه از جانب همه ی ادیان الهی امری مذموم است و گروه‌هایی که سردمدار این درگیری ها می باشند چه مسلمان و چه مسیحی اگر با توجیهی دینی دست به کشتار زنان، کودکان و خانواده های بیگناه می زنند کاری به جز هموار کردن بستر تسلط نیروهای بیگانه بر کشور خود و ثروت های طبیعی خود را انجام نداده اند.

2- حضور نیروهای فرانسوی در آفریقای مرکزی در طول دوره ی درگیری به بیان همه نهادهای ناظر بین المللی نتوانسته است از تعداد کشته شدگان و قربانیان این حادثه بکاهد و بنابر گزارش های سازمان های مسئول، در مواقعی حضور جانبدارانه ی نیروهای فرانسوی در درگیری های داخلی این کشور بر آتش اختلافات و تعداد قربانیان و آوارگان افزوده است، در همین راستا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی این اقدامات فرانسه را محکوم می‌کند و به آنها گوشزد می‌کند که دوران چپاول ملت‌ها به بهانه‌ی آباد سازی و ایجاد امنیت به پایان رسیده است.

3- در پایان شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با محکوم کردن این وقایع، نسبت به کشتار مردم بیگناه و محروم آفریقای مرکزی به همه‌ی نهادهای انسانی مسئول و همچنین دولت‌ها علی الخصوص دولت محترم جمهوری اسلامی ایران اعلام هشدار می نماید و خواستار اقدام جدی برای جلوگیری از این نسل کشی و فاجعه انسانی است.»

انتهای پیام

کد N170309

وبگردی