آفتاب

اشپیگل:مرکل اجلاس جی 8 در سوچی روسیه را تحریم می کند

اشپیگل:مرکل اجلاس جی 8 در سوچی روسیه را تحریم می کند

برلین - ایرنا -هفته نامه اشپیگل نوشت:آنگلا مرکل با هشدار به مسکو به خاطر مواضع این کشور درقبال تحولات اوکراین،تهدید کرده درصورت برگزاری رفراندوم الحاق شبه جزیره کریمه به مسکو،اجلاس سران گروه 8 کشور صنعتی که قرار است ماه ژوئن ( اوائل خرداد) در سوچی برگزار شود را تحریم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، اشپیگل آنلاین روز یکشنبه در خبری به نقل از محافل دولت آلمان نوشت: آنگلا مرکل حضور خود در اجلاس سران 8 کشور صنعتی جهان در سوچی روسیه را منوط به از دستور کار خارج شدن برگزاری رفراندوم در شبه جزیره کریمه کرده است که به گفته صدر اعظم آلمان قرار است با حمایت مسکو و با هدف الحاق این منطقه از خاک اوکراین به روسیه برگزار شود.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد نتیجه این رفراندوم درصورت برگزاری چیزی جز الحاق کریمه به خاک روسیه نخواهد بود.

در همین رابطه نشریه فوکوس با انتشار نتایج یک نظرسنجی از مردم آلمان درخصوص اعمال تحریم علیه روسیه از سوی غرب به خاطر مواضع این کشور درمورد شبه جزیره کریمه،نوشت: نزدیک به 45 درصد از شهروندان آلمانی با تحریم روسیه از سوی غرب موافق هستند.

به نوشته این روزنامه 44 درصد از پاسخ دهندگان به پرسش های این نظرسنجی اعلام کرده اند که با اعمال تحریم علیه مسکو مخالفند و 11 درصد بقیه نیز نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده اند.

اروپام** 2051** 1701 **1010
کد N170195

وبگردی