آفتاب

تاکید بروجردی و قائم مقام مجلس کوبا بر گسترش روابط پارلمانی دو کشور

تاکید بروجردی و قائم مقام مجلس کوبا بر گسترش روابط پارلمانی دو کشور

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در راس یک هیات پارلمانی سرگرم دیدار از چند کشور آمریکای لاتین است، در ضیافتی که توسط میزبان وی، قائم مقام مجلس ملی کوبا به افتخار او و هیات ایرانی برگزار کرده بود، راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور در همه ابعاد به ویژه در زمینه همکاری‌های پارلمانی را با میزبان کوبایی خود رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مناسبت که رییسان کمیسیون‌های سیاست خارجی، دفاع و رییس گروه پارلمانی کوبا با جمهوری اسلامی ایران و تنی چند از مقامات کوبایی حضور داشتند، دو طرف با ابراز خرسندی از سطح مناسبات سیاسی و لزوم توسعه هرچه بیش‌تر روابط در بخش‌های مختلف، سازوکار رایزنی‌های دوره‌یی میان مجلس شورای اسلامی و مجلس کوبا به صورت دوجانبه و در سطح کشورهای عضو آلبا را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

بروجردی با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس‌جمهور کوبا در حاشیه بزرگداشت چاوز در ونزوئلا، سخنان مودت‌آمیز وی را در مورد ایران نشانه اراده نیکوی مسوولان کوبایی برای ارتقای هرچه بیش‌تر روابط میان دو ملت دوست و انقلابی توصیف کرد.

میزبان کوبایی نیز با اعلام حمایت کوبا از مواضع و حقوق مشروع ایران در عرصه‌های بین‌المللی به ویژه در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، از حمایت کشورمان از کوبا برای لغو تحریم ظالمانه علیه کشورش تقدیر کرد.

در این دیدار که سفیر ایران و جمعی از اعضای کمیسیون سیاست خارجی نیز حضور داشتند، دو طرف بر تداوم دوره‌یی رایزنی‌ها، هم‌فکری و همکاری در سطوح بین‌المجالس و منطقه‌یی و بررسی راه‌های توسعه اقتصادی و علمی تاکید و حمایت خود را از طرح‌ها و سازوکارهای افزایش سطح مناسبات اقتصادی میان دو کشور اعلام کردند و آخرین تحولات خاورمیانه و اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار علی چگنی، سفیر ایران در هاوانا، حسینی نماینده زابل و سردار جوکار نماینده یزد حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N170158

وبگردی