آفتاب

روسیه به اطلاعات فوق سری آمریکا دست پیدا کرده است

روسیه به اطلاعات فوق سری آمریکا دست پیدا کرده است

ایسنا نوشت:

رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گفت، روسیه احتمالا به اطلاعات فوق سری و برنامه‌های دفاعی آمریکا به واسطه افشاگری مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی این کشور دست پیدا کرده است.
به نوشته روزنامه دیلی میل، ژنرال مایکل فلین، رئیس آژانس اطلاعات ارتش آمریکا به مقام‌های آمریکایی هشدار داد که بایستی خود را برای بدترین سناریوی ممکن در پی افشاگری‌های ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا آماده کنند.

وی در ادامه گفت: اگر نگران هیچ مساله‌ای نباشم، نگران ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دفاعی هستم که اسنودن از ارتش به سرقت برده و بنابر اطلاعات موجود آن‌ها را به دشمنان ما در این مورد روسیه داده است.

این مقام ارشد آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نگرانی خود را درباره مسائل دیگری که اسنودن از آن‌ها مطلع است، ابراز داشت و گفت: او اطلاعات فناوری و سیستم‌های تسلیحاتی و ظرفیت‌های عملیاتی و اطلاعاتی ارتش آمریکا را احتمالا در اختیار دارد. بررسی مجدد شبکه جاسوسی آمریکا و تغییر در تاکتیک‌های نظامی برای امنیت ملی کشور ضرورت دارد اما این یک پروسه طولانی مدت است.

وی افزود: ما واقعا نمی‌دانیم که اسنودن به چه اطلاعاتی دسترسی داشته و چه چیزهایی را به سرقت برده است.

بنابر گفته‌های فلین و جیمز کلاپر، رئیس اطلاعات آمریکا، افشاگری‌های اسنودن از همان ابتدا برای امنیت ملی آمریکا تهدید محسوب می‌شد.

49261

کد N170102

وبگردی