آفتاب

رییس سابق ستاد ارتش ترکیه: پتک آهنین بزرگترین ضربه به ارتش بود

رییس سابق ستاد ارتش ترکیه: پتک آهنین بزرگترین ضربه به ارتش بود

آنکارا- ایرنا - ˈایلکر باش بوغˈ رییس اسبق ستاد ارتش ترکیه که به اتهام تلاش برای براندازی ، زندانی بود ، پس از آزادی گفت : عملیات ˈپتک آهنین ˈ بزرگترین ضربه به ارتش ترکیه بود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، وی امروز در مراسم امضای کتاب خود که در استانبول برگزار شد در سخنانی دوران زندانی خود را دوران اسارت خواند و گفت : آزادی من بعد از دوران اسارت ، تولد دیگری است.

باش بوغ که با شعارهای ˈباش بوغ رییس جمهورˈ و ˈ راه کاخ چانکایا برای باش بوغ هموار شودˈ در این مراسم مورد استقبال قرار گرفت و افزود : بزرگترین ضربه به ارتش ترکیه با عملیات ˈپتک آهنینˈ که در آن ده ها نفر از نظامیان با ادعای براندازی دستگیر شدند، وارد آمد و در این عملیات 323 نفر از مقامات بلند پایه ارتش در زندان ها بسر می برند ولی من مطمئن هستم که آنها نیز در کوتاه ترین زمان آزاد خواهند شد.

وی با اشاره به ادامه زندانی بودن ˈانگین آلانˈ نماینده حزب ˈحرکت ملیˈ گفت: زندانی بودن آلان لکه ای بر پیشانی مجلس ملی ترکیه است .

دادگاه قانون اساسی ترکیه در روزهای گذشته در رسیدگی به شکایت باش بوغ در مورد واجد شرایط نبودن دادگاه استانبول در رسیدگی به پرونده وی و نقض حقوق و آزادیهای وی اعلام کرد که حقوق وی از سوی دادگاه نقض شده است.

در پی اعلام حکم یاد شده دادگاه استانبول حکم آزادی باش بوغ را صادر کرد و گفته می شود محاکمه وی تجدید خواهد شد و به گفته کارشناسان آگاه به احتمال زیاد در دادگاه جدید دادگاه حکم به محاکمه باش بوغ از سوی دادگاه قانون اساسی خواهد داد.

دادگاه محلی در استانبول به جرم تشکیل و مدیریت سازمان تروریستی، «ایلکر باش بوغ» را به حبس ابد محکوم کرد، اما به رغم گذشت هشت ماه، دلایل صدور این حکم هنوز از سوی دادگاه منتشر نشده و باش بوغ نیز به دلیل منتشر نشدن این دلایل امکان مراجعه به دادگاه استیناف را نیافته است.

خاورم ** 2012 *230 *1446
کد N170058

وبگردی