آفتاب

نتانیاهو: به رسمیت شناختن "کشور یهود" وظیفه عباس است!

نتانیاهو: به رسمیت شناختن "کشور یهود" وظیفه عباس است!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو صدای اسرائیل به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" را یکی از وظایف محمود عباس خواند و از وی خواست تا به این امر اذعان کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه تاکید کرد: ‌در صورت شکست مذاکرات صلح ترجیح می‌دهم که اسرائیل به صورت یک جانبه از کرانه باختری عقب‌نشینی نکند و در این منطقه باقی بماند.

وی گفت: هرگونه عقب‌نشینی یک جانبه اسرائیل از کرانه باختری باعث می‌شود که ثبات و امنیت اسرائیل به خطر بیفتد.

نتانیاهو در ادامه گفت: بعید می‌دانم جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا سندی در رابطه با توافقنامه مقطعی صلح ارائه دهد اما از یک چیز اطمینان دارم و آن اینکه فلسطینی‌ها هیچکدام توافقنامه مقطعی صلح را نخواهد پذیرفت.

نتانیاهو همچنین در گفتگو با شبکه دو تلویزیون اسرائیل پیش‌بینی کرد که دولت آمریکا برای توافق با فلسطینی‌ها فشارهای خود به تل‌آویو را افزایش دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تاکید کرد: من از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهم که در دانشگاه بیرزیت سخنرانی کند و درست آنچه را که من گفتم او نیز تکرار کند. او باید بداند که به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" وظیفه اوست.

نتانیاهو تاکید کرد: من می‌خواهم شرط ما برای به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" اجرایی شود. اسرائیل هرگز با صلحی که برای ما معنای غیر از صلح بدهد موافقت نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: اگر عباس کشور یهود را به رسمیت بشناسد من حاضرم که از شمار محدودی از شهرک‌های کوچک عقب‌نشینی کنم!

انتهای پیام

کد N169903

وبگردی