آفتاب

انتقاد قاضی پور از نحوه رسیدگی به طرح های سوال از وزرا

انتقاد قاضی پور از نحوه رسیدگی به طرح های سوال از وزرا

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نحوه رسیدگی به طرح های سوال از وزرا در صحن علنی مجلس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ˈنادر قاضی پورˈ در تذکری شفاهی در صحن علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از سوالات نمایندگان در کمیسیون ها به دلیل اینکه هیات رئیسه با اجرایی شدن آن در صحن مخالف هستند، باقی مانده است و هیات رئیسه به جای دفاع از حقوق نمایندگان، نماینده دولت شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که سوالات از کمیسیون برای قرائت در صحن به هیات رئیسه ارایه می شود هیات رئیسه به عوض اینکه مدافع نمایندگان باشد از دولت دفاع می کند.

وی افزود: وقتی سوالاتی از کمیسیون به هیات رئیسه برمی گردد دو عضو هیات رئیسه ایرادات بنی اسرائیلی به آن وارد می کنند تا سوالات قرائت نشود.

نماینده مردم ارومیه از هیات رئیسه خواست تا سوالاتی که از کمیسیون به صحن می آید را اجرا کند و تصریح کرد: بعضی از سوالات از وزرا باعث جلوگیری از هدررفت میلیاردها تومان پول بیت المال می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در این سوالات که از وزرا پرسیده می شود مشخص می شود که به طول مثال آقای (ع.ک) چه میزان به ایران خودرو و سایپا ضرر وارد کرده است.

محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، گفت: در هیات رئیسه مجلس به دنبال این هستیم تا طرح سوال از وزرا را در فرصت مناسبی ساماندهی کنیم.

سیام(3) ** 2021 ** 1418
کد N169845

وبگردی