آفتاب

پایان ماموریت خزاعی در نمایندگی ایران در سازمان ملل

پایان ماموریت خزاعی در نمایندگی ایران در سازمان ملل

نیویورک - ایرنا- محمد خزاعی نماینده دایمی ایران در سازمان ملل با پایان ماموریت خود سکان مدیریت دیپلماسی در این حوزه را به دست دیپلمات دیگری می سپارد.

به گزارش روزیکشنبه ایرنا، با پایان یافتن دوره ماموریت شش ساله محمد خزاعی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، هفته گذشته مراسمی به همین منظور با مشارکت کارمندان دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن، مسوولان مراکز اسلامی و بنیاد الخویی نیویورک و بروکلین و جمعی از شخصیت های مذهبی و فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم، تعدادی از شخصیت ها از جمله حجت اسلام و المسلمین اسلامی امام جماعت موسسه امام علی (ع) در نیویورک، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل، سید حسین موسویان محقق دانشگاه پرینستون، مهدی عاطفت رییس دفتر حافظ منافع در واشنگتن، حجه الاسلام صادقی امام جماعت مرکز اسلامی بروکلین و چند نفر دیگر از شخصیت های فعال سیاسی و دینی مقیم آمریکا سخنرانی کردند.

حسین موسویان با اشاره به خدمات تاثیرگذار و ارزشمند خزاعی در سازمان ملل گفت: در شرایطی که مساله اول امنیت ملی ایران در سیاست خارجی به آمریکا برمی گردد و سفیری هم در واشنگتن نداریم، در واقع سفیر ایران در نیویورک مسایل بین دو کشور را مدیریت می کند.

موسویان افزود: ایران در طول سه دهه گذشت در جبهه بین المللی با دشواری های زیادی روبرو بوده است به ویژه در بحث موضوع هسته ای، حقوق بشر و تروریسم بالاترین مشکل ها را با جامعه جهانی داریم و برای مقابله دیپلماتیک با این مسایل و تعدیل یک قطعنامه اقدامات زیادی انجام می شود که قابل درک و لمس نیست.

محمد خزاعی نیز طی سخنانی با اشاره به دشواری های کار دیپلماسی در سازمان ملل گفت: موفقیت های به دست آمده در این مدت مرهون هوشیاری، توانمندی و تجربه کاری دیپلمات های کشورمان در این نمایندگی است.

وی همچنین با تقدیر از غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل افزود: دهقانی یکی از دیپلمات های با تجربه و توانمند وزارت خارجه است و به یاری خدا با تدبیر و هوشیاری ایشان و همکاری سایر همکاران، فعالیت های کاری این نمایندگی با نهایت دقت به پیش خواهد رفت.

محمد خزاعی سه شنبه هفته جاری نیویورک را به مقصد تهران ترک می کند. وی از تاریخ پنجم تیرماه 1386تاکنون به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلام ایران در سازمان ملل فعالیت می کرد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اواخر ماه گذشته در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا با اشاره به تغییرات پیش روی در وزارت خارجه اعلام کرد : 50 نفر از سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان تغییر خواهند کرد و افراد دیگری جایگزین آنان خواهند شد.

وی افزود: به خاطر برخی گرفتاری ها تاخیر در این زمینه ایجاد شده است با این حال در چند هفته آینده سفرای جدید به محل های ماموریت خود اعزام می شوند و برخی از مدیران وزارت خارجه تغییر می کنند و آن تغییر و تحول که صرف نظر از تغییر دولت بلکه به عنوان یک واقعیت باید صورت می گرفت، رخ خواهد داد.

اروپام 1908**1485** 1064
کد N169820

وبگردی