آفتاب

گوگل دست جاسوسان را از اطلاعات کاربرانش کوتاه کرد

گوگل دست جاسوسان را از اطلاعات کاربرانش کوتاه کرد

همشهری آنلاین: رئیس شرکت گوگل اعلام کرد تلاش‌های شرکت گوگل برای محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربرانش دربرابر حملات سایبری تکمیل شده‌است.

فضای سایبر > شرکت‌ها- همشهری آنلاین:
رئیس شرکت گوگل اعلام کرد تلاش‌های شرکت گوگل برای محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربرانش دربرابر حملات سایبری تکمیل شده‌است.

براساس گزارش Cnet، اریک اشمیت رئیس شرکت گوگل در سخنرانی در آستین تگزاس اعلام کرد شرکت گوگل برنامه خود برای محافظت از اطلاعات کاربرانش دربرابر دسترسی غیرمجاز به پایان رسانده‌است.

اشمیت دراولین روز از کنفرانس تعاملی جنوب از جنوب‌غربی ( South by Southwest ) اعلام کرد راه‌حل مقابله با دسترسی‌های مخفیانه دولتی رمزنویسی بیشتر داده‌های کاربران بوده‌است. وی در این سخنرانی گفت اکنون اطمینان کامل داریم که اطلاعات موجود در گوگل از دسترس چشمان جستجوگر، از جمله ماموران دولت آمریکا به دور هستند.

اشمیت اعلام کرد میان دخالت‌ها و دست‌بردن‌های دولت آمریکا در داده‌های کاربران گوگل،‌از جمله دسترسی غیرمجاز NSA به اطلاعات کاربران گوگل، و حملات سایبری دیگر دولت‌ها هیچ تفاوتی نمی‌بیند. اشمیت گفت ما در سال 2010 مورد هجوم چینی‌ها قرار گرفتیم و در سال 2013 نیز مورد هجوم NSA قرار گرفتیم.

این سخنان به آن معنی نیستند که اشمیت افشاگران اطلاعات محرمانه آمریکا را قهرمان بپندارد، وی در این سخنرانی اعلام کرد از افشا شدن مکالمه‌ای که با جولیان اسانژ داشته شوکه شده‌است. باوجود‌اینکه اشمیت در سخنانش بیان کرد که گوگل به اینترنت آزاد و باز برای همه انسان‌ها باور دارد، اما درباره انگیزه افرادی که علیه دولت آمریکا افشاگری کرده‌اند ابراز تردید کرد.

اشمیت اعلام کرد بهبود‌های ایجاد‌شده در تکنولوژی رمزنگاری اطلاعات می‌تواند اینترنت را حتی در کشورهایی که محدودیت اینترنت در آنها رواج دارد، ایمن و باز نگه دارد.

کد N169790

وبگردی