آفتاب
هاشمی رفسنجانی:

هاشمی رفسنجانی: در 8سال گذشته می خواستند دانشگاه آزاد را تصرف کنند

هاشمی رفسنجانی: در 8سال گذشته می خواستند دانشگاه آزاد را تصرف کنند

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از اینکه می خواستند در 8 سال گذشته دانشگاه آزاد را تصرف کنند، گفت: ای کاش اگر هم تصرف می کردند می توانستند کاری انجام دهند و به توسعه آن کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دومین اجلاس دست اندرکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد با تشکر از حمید میرزاده و باقرلاریجانی درخصوص به اجرا درآوردن نقشه توسعه علوم پزشکی دانشگاه آزاد ابراز امیدواری کرد که با همکاری دانشمندان علوم پزشکی با مجموعه پزشکی دانشگاه آزاد پیشرفت های پزشکی مد نظر در دانشگاه آزاد اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: رئیس سازمان تأمین اجتماعی در این همایش اعلام کرد که کمک جدی در همکاری های جدید خود با دانشگاه آزاد در اختیار حوزه علوم پزشکی این دانشگاه قرار می دهد تا بتوانیم از این موفقیت های ابتدایی اهداف عالی را تحقق بخشیم. همه آنچه در این نقشه است جزء آرزوهای دیرینه ما بود که دکتر لاریجانی به کمک ما آمد و خوشبین هستیم و فکر می کنم ایران می تواند با مغزها و استعداهایی که دارد پیشرفت کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیدار اخیر خود با وزیر امور خارجه کشور سوئد اشاره کرد و به نقل از این مقام مسئول گفت: "100هزار ایرانی در سوئد زندگی می کنند و ما از این بابت بسیار خوشحالیم اما نگرانیم که در ایران شرایطی فراهم شود که این افراد قصد داشته باشند به کشورشان برگردند هر چند که می دانم عده ای از آنان با شما (آیت الله هاشمی رفسنجانی) خوب نیستند."

با تأسیس دانشگاه آزاد ریسک بزرگی کردیم

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانشگاه آزاد بر اساس فلسفه نیاز جامعه به وجود آمده است و یک اصل اساسی انسانی که موتور محرکه انسانی به شمار می آید برآوردن احتیاجات انسانی که منبع جوشش نعمت برای انسانها است. با توجه به نیازهای روز افزون، مردم از تحصیل محروم بودند و بخش غیر دولتی آن روزها اجازه فعالیت کلان نداشت و ما برای تأسیس دانشگاه آزاد ریسک بزرگی انجام دادیم و گفتیم که از دولت هیچ کمکی نمی گیریم اگر به اقیانوس مردم وصل باشیم مردم همه کار انجام می دهند، مردم همه چیز هستند و باید با آنان سرو کار داشته باشیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به برخی اقدامات در دوران ریاست جمهوری اش گفت: در دولتمان فکر کردم باید نهضت مدرسه سازی خصوصی داشته باشیم و الان بسیاری از مدرسه ها را مردم می سازند ما با مردم سر و کار پیدا می کنیم، به شرطی که میدان واقعی به آنها بدهیم تا کار انجام دهند.

وی افزود: در دولت ما نخستین مشکلی که با آن مواجه بودیم ترافیک شدید بود و با خطر کار مترو را شروع کردیم هرچند اکثر وزرا مخالف این اقدام بودند چون قانون تأسیس مترو لغو شده بود به این دلیل که یک کار لوکس به شمار می آمد اما آن قانون را برگرداندیدم و از 22 وزیر رأی 13نفر را برای تأسیس مترو گرفتیم و الان نتایج مترو را شاهدیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این دانشگاه بر اساس نیازهای مطرح شده راه اندازی شد ادامه داد:  مردم تشنه آموزش بودند و دانشگاه آزاد برایشان راه اندازی شد و امروز شاهدیم که دیگر معضل کنکور نداریم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به کمبود اعتبارات پزشکی اظهار داشت: وزیر قبلی و وزیر فعلی دادشان از کمبود اعتبارات بلند است الان بسیاری از بیمارستانها نمی توانند تمام امکانات مورد نیاز بیماران را فراهم کنند و بیماران باید خدمات مورد نیازشان را از بیرون تهیه کنند. حال می گویند که استاد پزشکی کم داریم و از سوی دیگر ما لازم است از تمام موفقیت های پیشرفته پزشکی دنیا بهره ببریم پزشکان جندی شاپور ایرانی در اعماق خاورمیانه حضور دارند حتی در مدینه پزشکان جندی شاپور پیغمبر(ص) را درمان می کردند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه اگر برخی وزارتخانه ها رفتارشان را با ما درست کنند امید داریم که پیشرفت پزشکی بیشتری صورت بگیرد به یک اقدام دیگر در دولت خودش یعنی اجازه تأسیس رشته های پزشکی اشاره کرد.

دانشگاه آزاد بدون کمک دولت 1600 مدرسه خصوصی ساخت

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد تاکنون 1600مدرسه خصوصی ساخته خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد بدون کمک از دولت 1600مدرسه خصوصی ساخت.

گله هاشمی از 2 وزیر

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد یک گله کوچک هم از عدم حضور 2 وزیر در این اجلاس کرد و گفت: ما توقع داشتیم وزرای عضو هیأت امنا( وزرای بهداشت و علوم) در این جلسه حاضر می شدند این مسئولان لازم است مشکلات تاسیس رشته ها را در دانشگاه آزاد برطرف کنند. همانطور که فرش قرمز زیادی برای بخش خصوصی باز می کنند ما هم از بخش خصوصی کمتر نیستیم. ما می گوییم که 10میلیون نفر فارغ التحصیل داریم که 5میلیون از این ده میلیون نفر دانش آموختگان دانشگاه آزاد هستند.

هاشمی رفسنجانی افزود: به نظر ما کمی کوته نظری و کوته فکری در مقامات دولتی است و نوعی از حسادت و انحصار طلبی دیده می شود که البته خودمان در این چیزها بزرگ شدیم به هرحال بحث، بحث دست گرفتن و همکاری است. همانطور که احزاب باید چارچوب نظام باشند اگر این احزاب می توانستند پیشرفت کنند می شد یک دولت را با آنان تشکیل داد همانطور که در سایر کشورهای پیشرفته دنبا احزاب دولت تشکیل می دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز گله از اتفاقاتی که برای 5سرباز کشورمان اتفاق افتاد گفت: ما باید مرزداری خوب داشته باشیم چندی پیش از دستگیری 5مرزدار کشورمان مطلع شدم و فیلمی هم در این باره دیدم که دلم سوخت و نمی دانم که آن فیلم ساختگی بود یا واقعی 5سرباز کشورمان که در یک چادر هنگار انجام وظیفه در خواب به سر می بردند توسط 3چریک و با بدترین وضعیت دستگیر شدند و آنان را با خود بردند. این چطور مرزداری است؟ نمی شود که 5سرباز را یک جا گذاشت. معلوم است که ما در این زمنیه خطر داریم امنیت کشور باید جدی تر گرفته شود چطور اشرار می توانند چنین کاری انجام دهند؟ اینها همه وظایف دولت است و باید این کارها را دولت کند و بقیه آن دخالت در کار مردم است و کار باید به مردم واگذار شود.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص و انقلاب اقتصادی گفت: طی برخی دیدارها رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که ما امید به انقلاب اقتصادی داشتیم اما الان چیزی نشد.

بودجه 500 میلیارد تومانی برای پزشکی دانشگاه آزاد

وی با بیان اینکه برای زدن این حرفها به این مجلس نیامده بود اما پیش آمد و این حرف ها را زد از بودجه 500میلیاردتومانی دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی خبر داد.

تصرف دانشگاه آزاد در 8 سال گذشته

وی بار دیگر از تصرف دانشگاه آزاد طی 8سال گذشته انتقاد کرد و گفت: در این 8سال می خواستند دانشگاه آزاد را تصرف کنند ولی ای کاش اگر هم تصرف می کردند می توانستند کاری انجام دهند و به توسعه آن کمک کنند در حالی که دانشگاه را یک رقیب می دانستند و کاش یک سند می آوردند که نشان می داد در دانشگاه تبلیغات انتخابات صورت گرفته است. ما سیاست را در دانشگاه منع نمی کنیم و دانشگاه ها باید در این زمینه فعال باشند همان طور که تمام تفکر ها در این دانشگاهها فعالیت می کنند اما دانشگاه را رقیب خود به شمار می آوردند. حتی بر خلاف قانون اساسنامه را دستکاری کردند ما اساسنامه را ابتدا در حسینیه ارشاد نوشتیم اما نمی دانستیم که اینها به این راحتی اساسنامه را تغییر می دهند ما در این باره شکایت کردیم و قاضی اول از کار تحریف اساسنامه جلوگریری کرد اما قوه قضاییه کار آن قاضی را خفه کرد.

صدا و سیما اخبار دانشگاه آزاد را کار نمی کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: صدا و سیما در آن زمان برنامه های دانشکاه آزاد و اخبار این دانشگاه را نشان می داد اما الان به سختی برنامه های شما را نشان می دهد و این کار درست نیست.

وی ادامه داد: ما پایبند مبانی اخلاقی اسلامی هستیم اما نه این مبانی که اینها به اسم اسلام این روزها درباره آن صحبت می کنند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به همکاری این دانشگاه با بانک ها اظهارداشت: پول زیادی از شهریه دانشجویان سالانه وارد دانشگاه می شود و لازم است در این زمینه همکاری بسیار مناسبی با بانکها صورت گیرد و بانکها هم تا کنون با ما همکاری خوبی داشتند.

وی ادامه داد: ما در کشور و برای دانشگاه آزاد ساخت و ساز بسیاری انجام دادیم که با وام بهره کم بانکی صورت گرفته و سپس اقساط این بانک را از طریق شهریه دانشجویان پرداخت کردیم و از سال آینده هم 150میلیارد دلار برای تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد در اختیار این حوزه قرار گرفته می شود.

کد N169787

وبگردی