آفتاب

انتقاد عضو کمیسیون فرهنگی از صحبت‌های روحانی در مورد مسائل فرهنگی

انتقاد عضو کمیسیون فرهنگی از صحبت‌های روحانی در مورد مسائل فرهنگی

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از صحبت‌های رییس‌جمهور مبنی بر اینکه مسائل فرهنگی دست دولت نیست، انتقاد کرد و گفت که آیا این سخنان به معنای شانه خالی کردن دولت از وظایف فرهنگی‌اش نیست؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خطاب به رییس‌جمهور، گفت: مقام معظم رهبری در ادامه رهنمودهای داهیانه‌شان به دغدغه‌های فرهنگی تاکید کردند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به درستی به این ندا لبیک گفتند اما اکنون رییس‌جمهور عنوان کرده که مسائل فرهنگی دست دولت نیست.

وی افزود: آیا طرح این موضوع به معنای نادیده گرفتن ماموریت‌های خطیری نیست که به وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و آموزش و پرورش سپرده شده است؟ آیا این سخنان به معنای شانه خالی کردن دولت از وظایف فرهنگی‌اش نیست؟

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: اگر قرار نیست که دولت در مورد مسائل حوزه فرهنگی نقش‌آفرینی کند پس کدام نهاد و سازمانی باید در جهت تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی فعالیت کند؟ آقای رییس‌جمهور چرا حرف‌های دوم خردادی می‌زنید؟

حسینی در ادامه در تذکری دیگر با طرح این پرسش که چرا جوانان انقلابی و متدین از صحنه خدمت و فرهنگ کنار گذاشته می‌شوند، گفت: خطاب مقام معظم رهبری در مورد مساله فرهنگی به رییس‌جمهور بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس در تذکری دیگر به وزیر نیرو با بیان اینکه آب منطقه آب یک سراسر آلوده به آهک است، گفت: هر روز سلامتی مردم این منطقه به صورت جدی تهدید می‌شود. از سوی دیگر آب کشاورزی در منطقه تارم، الموت و بخش مرکزی آب یک و قزوین در شرایط بحرانی است که به توجه جدی و عمیق نیاز دارد.

وی همچنین در تذکری به وزیر کشور گفت: وزیر کشور باید از استانداران بخواهند که در انتصاب و جابجایی فرمانداران و مدیرکل و استانی از نمایندگان مجلس مشورت گیرند. بی‌تردید نمایندگان در مجلس با شناخت از حوزه انتخابیه‌شان می‌توانند مشاورین آگاه، امین و دلسوز برای استانداران باشند و آنها را در مساله خطیر انتصاب مدیران استانداری یاری کنند.

انتهای پیام

کد N169705

وبگردی