آفتاب
آیت الله هاشمی رفسنجانی:/تكمیل می‌شود/| 152004

دولت نباید خللی در روند فعالیت دانشگاه آزاد به وجود آورد

دولت نباید خللی در روند فعالیت دانشگاه آزاد به وجود آورد

به عنوان خصوصی‌سازی بخشها و امکانات مهمی نظیر مخابرات به نهادهای غیر مسئول واگذار شد که آنها هر‌چند سود آن را می برند، اما پاسخگو نیستند.

رییس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: دولت نباید خللی در روند فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آورده و یا مشکلاتی بر سر آن ها بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در دومین نشست دست اندرکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به نوع برخورد دولت گذشته با این دانشگاه اشاره کرد و گفت: شما از دور به این رابطه نگاه کرده،  اما ما نزدیک می‌بینیم که آنها چگونه دست و پای ما را می‌بستند و هرکاری برای تصرف این دانشگاه انجام دادند. ای کاش این تصرف صورت می گرفت و آنها این دا نشگاه را توسعه می‌دادند، اما نه تنها این کار را نکرده بلکه بر خلاف آن اقدام و حتی دانشگاه ازاد را به عنوان رقیب سیاسی خود تلقی کردند.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این که هر‌کس می‌تواند مدرکی بیاورد که از این دانشگاه استفاده انتخاباتی شده است، ادامه داد: ما اصلا بنای کار انتخاباتی در این دانشگاه را نداشته‌ایم، چرا که معتقدیم این مجموعه علمی آموزشی بوده و کاری به سیاست هم ندارد، اما آنها بی ‌خودی با ما به رقابت برخاسته و اساسنامه دانشگاه را نیز به هم ریختند و برخلاف قانون عمل کردند.

عضو هیات موسس دانشگاه ازاد اسلامی ادامه داد:  اساسنامه ای که ما در آن زمان تهیه کردیم اقتباس شده از اساسنامه حسینیه ارشاد بود و به دلیل این که اساسنامه حسینیه ارشاد محکم نوشته شده بود تا رژیم طاغوت نتواند این مکان را در دست بگیرد ما نیز همان گونه عمل کردیم، اما می دانستیم که نظام ما قوی‌تر از نظام طاغوت است.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اولین مسئله‌ای که در اساسنامه مورد توجه قرار دادیم، این بود که هر تغییر در اساسنامه باید با هیات موسس باشند اما آنها پیشنهادی برای تغییر در اساسنامه مطرح کردند و ما نیز از آنها شکایت کردیم و پرونده به دادگاه رفت قاضی اول کار آنان را متوقف کرد، اما دستگاه قضایی به نظر قاضی عمل نکرده و آن نظر را خفه کردند. آنها می توانند این کار را کنند اما نباید این کار را می کردند و اجازه می دادند دانشگاه به کار خود عمل می کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ما در دانشگاه آزاد به دنبال ترویج اخلاق اسلام هستیم نه به عنوان چیزی که در جامعه به عنوان اخلاق اسلامی مطرح می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که دولت نباید خللی در روند فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آورده و یا مشکلاتی بر سر آن ها بگذارد، گفت: در گذشته کار برای خود جامعه بوده و دولت تنها تسهیلات لازم را فراهم می‌كرد، اما حالت سوسیالیستی در میان مسئولان وجود دارد و انشاء الله در عمل متوجه شوند که کار را باید به مردم بسپارند.

وی وظیفه اصلی دولت را ایجاد امنیت و مرزبانی عنوان کرد و با ابراز تاسف از گروگان گرفته شدن 5 سرباز ایرانی توسط اشرار، گفت: دولت باید مرزداری خوبی کند تا چند اشرار نتوانند به آسانی سربازان ما را به گروگان گرفته تا بگویند فلان کار را کنید تا سربازان شما را آزاد کنیم. من فیلمی در مورد چگونه گروکان گرفته شدن این سربازان دیدم که متاسف شدم و نمی دانم که فیلم ساختگی است یا خیر.

وی ادامه داد: در این فیلم  5 سرباز در بلندی در اتاقکی خوابیده بودند که سه شرور به راحتی به آنها حمله کردند  و توانستند دست و پایشان را ببندند این چه مرزداری است؟ معلوم است که آن جا خطر دارد و باید مراقب بود و نمی توان با 5 سرباز از آنجا حفاظت کرد به این شکل که مرزبانی نمیشود. وظیفه دولت است که در این حوزه‌ها ورود کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 درسالهای گذشته اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از ابلاغ این سیاست‌ها به دنبال انقلاب اقتصادی بودند، اما درجلسه‌ای که سران قوا نیز حضور داشتند اعلام کردند نه تنها انقلاب اقتصادی، بلکه هیچ چیزی نشد.

وی ادامه داد: به عنوان خصوصی‌سازی بخشها و امکانات مهمی نظیر مخابرات به نهادهای غیر مسئول واگذار شد که آنها هر‌چند سود آن را می برند، اما پاسخگو  نیستند.

کد N169610

وبگردی