آفتاب

نماینده شیراز: تنها راه نجات کشور راهبرد اقتصاد مقاومتی است

نماینده شیراز: تنها راه نجات کشور راهبرد اقتصاد مقاومتی است

تهران – ایرنا- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تنها راه نجات کشور از فشار تحریم های خارجی و کاستی های اقتصادی در داخل کشور و حل مشکلات کشور توجه به راهبرد اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا جعفر قادری روز یکشنبه در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سالها و تاکید بر اهمیت امور اقتصادی در موفقیت انقلاب نشان از درایت و تیزبینی رهبرمعظم انقلاب دارد.

وی خاطر نشان کرد: بر مردم و مسوولین لازم است که این سیاست های ابلاغی و نامگذاری ها را سرسری نگیرند و برای ارائه و یا اجرای آن قانون دستور العمل و آیین نامه تهیه کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مسوولان باید در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کنترل و نظارت انجام دهند.

قادری اظهار داشت: تبدیل سیاست های ابلاغی به قانون ، آیین نامه های اجرایی و گفتمان عمومی تضمینی برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: شایسته نیست که این سیاست های اقتصاد مقاومتی در صحنه تعارفات سیاسی به فراموشی سپرده شود و با گذشت زمان همچنان شاهد مشکلات کشور باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با برشمردن برخی نکات در سطح ملی، گفت : کم توجهی به رفع موانع استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و نبود اهتمام به توانمند سازی بخش غیر دولتی مانعی برای تحقق سیاست های ابلاغی رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

قادری ادامه داد: در شرایطی که کشور به منابع مالی برای تکمیل سرمایه گذاری ها و انجام سرمایه گذاری های جدید نیاز دارد، بلوکه شدن بخش قابل توجهی از منابع در صندوق توسعه ملی توجیهی ندارد و باید به آن توجه شود.

وی افزود: انتظار است که دولت در جهت اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی در اسرع وقت مغایرت های قانونی و خلاهای قانونی را مشخص و برای اصلاح آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه از دانشجویان، کارشناسان و اصحاب رسانه درخواست کرد تا در جهت تبدیل سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب اقتصادی در کشور تلاش کنند و زمینه مشارکت همگانی در اجرای این سیاست ها را فراهم کنند.

به گفته قادری تا زمانی که تمام ابعاد و سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد راهگشای اقتصادی کشور مشخص نشود و مولفه های آن تبیین نگردد و مسوولان این راهبرد را به عنوان ملکه ذهنی خود باور نکنند گره ای از مشکلات کشور باز نخواهد شد.

وی همچنین به دولت یازدهم گفت: از دولت انتظار داریم به جای این که بیش از حد بر روی مسایل بین اللملی تمرکز نکند تلاش خود را بر حل مسایل اقتصادی داخلی به کار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به طور طبیعی اگر در حوزه های اقتصادی داخلی موفقیتی حاصل شود مذاکره کنندگان با دستی پر در مذاکره و چانه زنی در عرصه بین المللی حضور خواهند یافت.

قادری در ادامه برخی درخواست های استانی همچون جبران هزینه های خشکسالی، تامین آب شرب شهرها و روستاها، توجه به حوزه تقسیمات کشوری و رفع معضل بیکاری را از مسوولان ذیربط خواستار شد.

سیام**7261 ** 1418
کد N169600

وبگردی