آفتاب

در دیدار محمدجواد ظریف و کاترین اشتون در تهران چه گذشت؟

در دیدار محمدجواد ظریف و کاترین اشتون در تهران چه گذشت؟

ایرنا نوشت:

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: در مذاکرات دو جانبه با خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بحث های قابل توجهی درباره روابط بین ایران و اتحادیه اروپا داشتیم.

کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از محورهای گفت و گو با محمد ظریف وزیر امور خارجه ایران را روابط دو جانبه ، موضوع هسته ای ایران و وضعیت اسفبار در سوریه عنوان کرد.

 مایکل مان سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در تهران بسر می برد، گفت: ما برای رسیدن به توافق به سختی تلاش می کنیم.
سخنگوی کاترین اشتون این مطلب را امروز (شنبه) در حاشیه دیدار مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی ایران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر احتمال رسیدن طرفین به توافق در 6 ماه بیان کرد و گفت: در ابتدا به توافق موقت دست یافتیم و دستیابی به توافق جامع، ممکن است.
سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آنچه مهم است، این است که همه طرف ها از آن راضی باشند.
مایکل مان در پاسخ به سوالی درباره هدف از سفر خانم اشتون به تهران گفت: برای پرونده هسته ای به تهران نیامده ایم، این سفر به منظور مذاکرات هسته ای نیست اما حتما بحث پرونده هسته ای ایران میان آقای ظریف و خانم اشتون مورد بحث قرار می گیرد.
او در عین حال گفت: در مذاکرات (ایران و 1+5) پرونده هسته ای ایران را از همه جهات بررسی می کنیم.
سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: این اولین سفر یک مقام عالیرتبه اروپایی طی چند سال اخیر به ایران است.
سخنگوی اشتون در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برخوردهای دوگانه آمریکا گفت: ما کار خود را انجام می دهیم و آنها نیز کار خود را انجام می دهند؛ ما تحت تاثیر آنها (آمریکایی ها) نیستیم.

 

23231

 

کد N169585

وبگردی