آفتاب

کمپین جهانی علیه سیاست های جنسیتی شرکت هواپیمایی قطر

کمپین جهانی علیه سیاست های جنسیتی شرکت هواپیمایی قطر

تهران - ایرنا - شرکت هواپیمایی قطر به خاطر اتخاذ ˈسیاست های جنسیتیˈ علیه خدمه کادر پرواز خود مورد انتقاد جامعه جهانی قرار گرفت .

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری ˈرویترزˈ، ˈفدراسیون بین المللی کارکنان بخش حمل و نقلˈ از تمامی فعالان حقوق زنان جهان خواسته است با امضای توماری اینترنتی به کمپین جهانی اعتراض علیه سیاست های جنسیتی شرکت هواپیمایی قطر بپیوندند.

این نهاد همچنین در فراخوانی از زنان جهان خواسته بود، دیروز (روز جهانی زن) علیه سیاست های این شرکت در مورد کارمندان زن به پا خیزند.

ˈگابریل موکوˈ دبیر بخش مسافری حمل و نقل هوایی این فدراسیون، سیاست ها و رفتار این شرکت هواپیمایی را با زنان فراتر از اختلافات فرهنگی دانست و گفت: این شرکت بدترین سیاست ها را علیه زنان اتخاذ کرده است.

موکو افزود: در هیچ شرکت هوایی به اندازه شرکت های مستقر در حاشیه خلیج فارس تبعیض جنسیتی وجود ندارد.

رویترز افزود: خدمه هواپیما که با این شرکت قطری قرارداد می بندند در پنج سال نخست کار خود اجازه ازدواج و بچه دار شدن ندارند.

یک روزنامه سوئدی سال میلادی گذشته گزارشی با عنوان ˈحقایق پنهان هواپیمایی مجلل قطرˈ منتشر کرد و در آن به تشریح محدودیت های کارمندان این شرکت به ویژه زنان پرداخت.

ˈاکبر الباکرˈ مدیر اجرایی این شرکت با محکوم کردن مقاله مذکور، آن را ˈغرض ورزیˈ نسبت به قطر دانست که توانسته است میزبان جام جهانی سال 2022 را از آن خود کند.

قطر به خاطر سوء رفتار با نیروی کار مهاجر که به منظور احداث تاسیسات و زیرساخت های مورد نیاز این رخداد ورزشی در این کشور مشغول بکار هستند، مورد انتقاد شدید قرار دارد.

الباکر افزود: کارکنان طرف قرارداد این شرکت باید در ازای سرمایه گذاری های ما بازده خوبی ارایه دهند و ما پیش از انعقاد قرارداد، تمامی شروط همکاری را برای متقاضیان اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: از آنجا که قوانین داخلی اجازه ادامه فعالیت در کادر پرواز را به زنان باردار نمی دهد و در دفاتر این شرکت نیز فرصت شغلی چندانی وجود ندارد، این افراد غالبا ناگزیر به رها کردن شغل خود می شوند.

خاورم**9156**1651
کد N169538

وبگردی