آفتاب
نماینده مردم شیراز:

مردم و مسئولین سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را سرسری نگیرند

مردم و مسئولین سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را سرسری نگیرند

نماینده مردم شیراز در مجلس از مردم و مسئولین خواست که سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را سرسری نگیرند و برای اجرای آن آیین‌نامه تصویب کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جعفر قادری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران حرکتی رو به پیشرفت و توام با موفقیت دارد و هر سال که از عمرش می‌گذرد پختگی‌اش بیشتر می‌شود ولی انقلاب در اعماق نظام سیاسی و اجتماعی دنیا ریشه‌دارتر می‌شود.

وی ادامه داد: موفقیت نظام و انقلاب اسلامی مرهون رهبری‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری، همراهی مردم و انتخاب دین انسان‌ساز اسلام است. ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نامگذاری پرمغز و متفکرانه سال‌های گذشته و تاکید بر اهمیت امور اقتصادی در موفقیت و یا ناکامی انقلاب اسلامی نشان از درایت و تیزبینی ایشان دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر مردم و مسئولین در قوای مختلف است که این سیاست‌ها را سرسری نگرفته و برای اجرا شدن آن قانون وضع و آیین‌نامه تهیه کرده و بر اجرای دقیق آن کنترل و نظارت داشته باشند. درک درست از راهبرد اقتصاد مقاومتی و مولفه‌های آن و باور داشتن این راهبرد به عنوان تنها راهبرد بیرون‌بر از فشار خارجی و تحریم‌ها راهگشای حل مشکلات کشور است.

قادری افزود: تبدیل سیاست‌های ابلاغی به قانون و گفتمان عمومی تضمینی برای اجرایی شدن این سیاست‌هاست. شایسته نیست که این سیاست‌ها در صحنه تعارفات سیاسی به فراموشی سپرده شده و با گذشت زمان همچنان شاهد مشکلات کشور باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس در ادامه با اشاره به کم‌توجهی به توانمندی‌های صندوق توسعه ملی، گفت: عدم اهتمام به رفع موانع استفاده از صندوق توسعه ملی و عدم اهتمام به توانمندسازی بخش غیردولتی مانعی برای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و برخلاف اصل 44 قانون اساسی است. در شرایطی که کشور شدیدا به منابع مالی برای انجام سرمایه‌گذاری نیاز دارد بلوکه شدن بخش قابل توجهی از منابع در صندوق توسعه ملی توجیهی ندارد.

وی همچنین عنوان کرد: انتظار بر این است که دولت در اجرایی شدن سیاست‌های مقام معظم رهبری در مورد راهبرد اقتصاد مقاومتی در اسرع وقت معافیت‌ها و خلاءهای قانونی را مشخص کند و برای اصلاح به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

قادری همچنین از دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و مراکز آموزش عالی خواست در جهت تبدیل سیاست‌های ابلاغی رهبری به گفتمان قالب اقتصادی در کشور تلاش کنند و زمینه مشارکت همگانی در اجرای آن فراهم نماید و تاکید کرد: تا زمانی که همه ابعاد اقتصاد مقاومتی روشن نشده باشد و مسئولین این راهبرد را باور نداشته باشند چیزی از مشکلات کشور حل نخواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: از دولت انتظار داریم به جای اینکه بیش از حد بر مسائل بین‌المللی مانور کند تلاش و همت خود را بر حل مسائل و موضوعات اقتصاد داخلی به کار گیرد. طبعا اگر در حوزه‌های اقتصاد داخلی موفقیت‌هایی حاصل شود مذاکره‌کنندگان با دست پر در مذاکرات و چانه‌زنی‌های بین‌المللی حضور پیدا خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بخشی از مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه‌اش را برشمرد.

قادری از انتخاب حجت‌الاسلام دستغیب نماینده فارس در مجلس خبرگان به تولیت آستان‌های احمدی و محمدی سپاسگزاری کرد و نسبت به خشکسالی استان فارس هشدار داد و گفت: از دولت انتظار داریم اهتمام جدی برای رفع مشکل آب شرب استان فارس داشته باشد چرا که وضعیت آب‌های پشت سدها و سفره‌های زیرزمینی به مرحله بحرانی رسیده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: در دولت قبل تقسیمات کشوری استان شاهد مصوبات جدیدی بود. بعضی از این مصوبات هنوز ابلاغ و یا اجرایی نشده است. از دولت می‌خواهم نسبت به ابلاغ مصوبات جدید و اجرایی شدن آنها اقدام کند.

وی نسبت به کاهش میزان اعتبارات زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی استان فارس انتقاد کرد و از وزارت بهداشت خواست جهت رفع ایرادات پزشک خانواده در استان فارس اقدام کند و افزود: وزارت بهداشت یا پزشک خانواده را در سطح کشور اجرا کند و یا اگر این طرح، طرح مناسبی نیست استان فارس را از استان پایلوت حذف کند. چرا فارس باید تاوان ایرادات این طرح را بپردازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار این شد که استان فارس از ارزش افزوده و اشتغال حاصل از منابع گازی و نفتی این استان بهره‌مند شود.

انتهای پیام

کد N169535

وبگردی