آفتاب

مدت زمان درمان تیموشنکو در آلمان مشخص نیست

مدت زمان درمان تیموشنکو در آلمان مشخص نیست

نخست‌وزیر سابق اوکراین که دوره درمان خود را در برلین آلمان آغاز کرده به گفته پزشکان باید همچنان تحت درمان باشد چرا که هنوز زود است آن‌ها بگویند چه مدت این درمان طول می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "یولیا تیموشنکو"، نخست‌وزیر سابق اوکراین که روز جمعه وارد برلین آلمان شد، سریعا برای بررسی وضعیت دیسک کمرش که از زمان زندانی شدن در اوکراین به آن مبتلا شده بود، به بیمارستان چارتیه منتقل شد.

مدیر اجرایی این بیمارستان که در جریان 2 سال و نیم حبس تیموشنکو با وی ملاقات داشت، گفت: ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که او چه مدت بستری می‌ماند و این امر به روند درمان بستگی دارد.

وی اعلام کرد که انتظار ندارد تیموشنکو در جریان بستری و گذراندن طول درمان در برلین از صحنه سیاست فاصله بگیرد و پزشکان هم وی را منع نمی‌کنند. پزشکان آزمایش‌ها و اسکن‌هایی را از تیموشنکو به عمل می‌آورند و تمرینات ورزشی برای این زن در نظر می‌گیرند تا سریعتر بهبودی حاصل شود.

تیموشنکو در طول دو سال و نیم حبس از درمان در زندان اوکراین امتناع می‌کرد و نگران این بود که مخالفان می‌خواهند به وی لطمه و آسیب برسانند.

مدیر این بیمارستان در آلمان گفت: محدودیت درمان در بیمارستان زندان باعث مزمن شدن کمردرد تیموشنکو شده است.

تیموشنکو و مرکل

انتهای پیام

کد N169423

وبگردی