آفتاب
تحولات لیبی/

ترور افسر امنیت داخلی در بنغازی/دستور حمله به نفتکشهای خارجی

ترور افسر امنیت داخلی در بنغازی/دستور حمله به نفتکشهای خارجی

ترور یک افسر امنیت داخلی در بنغازی و دستور حمله به نفتکشهای خارجی در لیبی از جمله خبرهای امنیتی این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع لیبی در بیانیه ای به رئیس ستاد مشترک ارتش و نیروهای دریایی و هوایی این کشور دستور داد به نفتکشهایی که بدون مجوز وارد آبهای منطقه ای لیبی می شوند حمله کنند.

در ادامه بیانیه گفته شده است: هر ضرری که متوجه این نفتکشها شود مسئولیت آن با خود حاملان آن خواهد بود و تامین امنیت آبهای منطقه ای و منابع لیبیایی جزء ماموریت و وظایف ارتش لیبی است و نیروهای لیبیایی هرگز در انجام این وظیفه کوتاهی نخواهند کرد.

علی زیدان نخست وزیر لیبی به نیروهای ارتش این کشور دستور داده است کشتی های حامل نفت در برقه را بمباران کنند، اما اوضاع سیاسی لیبی تاکنون مانع این اقدام شده است. در همین حال دادستان کل لیبی دستور داده بود علیه نفتکش کره شمالی که در بندر "سدره اللیبی" متوقف شده بود و خواستار انتقال نفت به صورت غیر قانونی بود از خشونت استفاده شود.

خبر دیگر اینکه افراد مسلح ناشناس شب گذشته یک افسر امنیت داخلی لیبی را در منطقه الصابری در شهر بنغازی ترور کردند. وی هدف شش گلوله قرار گرفت. شهر بنغازی که مهد انقلاب لیبی بود یکی از مناطق ناامن این کشور محسوب می شود و بارها شاهد ترور افسران نظامی و امنیتی لیبی بوده است.

 

 

 

 

کد N169420

وبگردی